Nieuws
Winkelier kent het DNA van zijn locatie
20 maart 2015 - Steeds meer winkels hebben het zwaar als gevolg van de opkomst van online shops. En het gaat allang niet meer om de kleine winkeliers, zelfs giganten als Hema en V&D hebben het moeilijk.
De strijd lijkt beslist maar toch valt er voor retailers veel winst te behalen, aldus Peter Liesting, auteur van het boek Perfect Store. Hij ontwikkelde de methode die winkeliers in staat stelt op een slimme manier hun markt te bewerken. De sfeer van de locatie en de stemming van de klant zijn daarbij doorslaggevend.Perfect fit
Winkeliers die zich staande willen houden, moeten op zoek naar een manier om zich te onderscheiden. Zij hebben daartoe één belangrijke troef in handen: hun locatie. Ondernemers moeten leren het DNA van hun locatie te ontcijferen om daar het maximale uit te halen. Pas wanneer u de sfeer en het publiek van uw locatie kent, kunt u uw assortiment daarop afstemmen en wordt uw winkel een succes.De eigenschappen van het product, de sfeer van de locatie en de stemming van de klant spelen dus een cruciale rol. Wanneer deze elementen goed op elkaar zijn afgestemd, is er sprake van de 'perfect fit' en is succes gegarandeerd. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief