Nieuws
Een organisatie promoten zonder opdringerig te worden?
23 juli 2015 - Zoveel zaken waar u aan moet denken bij de start van een organisatie. Het begint allemaal nog maar met de inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
Dan volgt een BTW-nummer aanvragen, het ontwerpen van een bedrijfsnaam en logo, het regelen van eventuele bedrijfsruimte, het schrijven van een ondernemingsplan en het regelen van startkapitaal (misschien wel via crowdfunding?). Zoveel dat u eigenlijk bijna zou vergeten waar het ook alweer om draait: de toekomstige klanten. En die moet u natuurlijk zo snel mogelijk kennis laten maken met uw organisatie, zorgen dat ze geïnteresseerd raken en producten of diensten afnemen.Naambadges voor persoonlijk contact…
Mike de Block van Uniqprint Naambadges ziet de kennismaking met een organisatie en de uiteindelijke levering van een dienst of een product altijd als een totaalervaring. "Het gaat zeker niet alleen over het product of de dienst zelf. Het verhaal dat erbij verteld wordt en de vertegenwoordiger van een organisatie beïnvloeden net zozeer het eindoordeel". Zijn bedrijf springt dan ook in op de wens van organisaties om een meer persoonlijk contact met hun klanten te krijgen, en levert naambadges. Naambadges voor uzelf en medewerkers met daarop de geschreven (bedrijfs)naam en het logo zorgen daarnaast ook voor een betere passieve en actieve herinnering.
… En andere niet schreeuwerige manieren van promotie
Als jonge ondernemer ziet Mike de Block veel organisaties die op een schreeuwerige, opdringerige en spammerige manier proberen de aandacht van mensen te trekken. "Bij de nieuwe generatie consumenten werkt dit gewoon niet meer. Er wordt nu veel meer waarde gehecht aan de mening van de sociale groep die iets omarmt of niet. Producten of diensten die erg worden opgedrongen door de organisaties zelf worden dan ook sneller als ongeloofwaardig gezien." Welke meer ‘natuurlijke manieren’ om een organisatie te promoten bij (potentiele) klanten Mike de Block verder nog aanraadt? "Sponsor een lokaal evenement waar veel leden van uw doelgroep heen gaan, maar zorg wel voor een trigger zoals een prijsvraag of vervolgactie waardoor mensen zich later nog uw organisatie herinneren. Daarnaast kunnen promotieartikelen met daarop naam en logo die passen bij de doelgroep een hype worden, denk bijvoorbeeld aan een canvastas voor hippe, trendy mensen of een strandbal voor ouders met kinderen. Social Media biedt vele mogelijkheden, maak bijvoorbeeld een pagina op Facebook aan en kondig hierop kortingsacties aan en laat mensen ervaringen delen." Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief