Nieuws
Miljarden meer omzet mogelijk door mobiele strategie
29 juli 2015 - M-commerce vertegenwoordigt 23 procent van de totale e-commerce omzet in Europa in 2015. Het gemiddelde bedrag per online aankoop dat naar verwachting dit jaar in Nederland wordt uitgegeven is 52 euro via smartphone, 58 via tablet en 65 via desktop of laptop.
Ondanks dat mobiel niet het belangrijkste shopping-kanaal is, speelt het wel een belangrijke rol in de gehele winkelervaring; 74 procent van de Nederlandse smartphone-gebruikers zoekt actief naar reviews, 73 procent vergelijkt prijzen en 67 procent zoekt naar aanbiedingen en promoties.Multichannel shoppers
De beloning voor retailers is een financiële; multi-channel shoppers in Nederland besteden 57 procent meer in vergelijking met diegenen die alleen via desktop of laptop winkelen. Gemiddelde besteding dit jaar voor multichannel shoppers is 1.099 in vergelijking met 701 van degenen die uitsluitend via desktop kopen.
Online omzet
Mobiele apparaten zijn dit jaar verantwoordelijk voor achttien procent van de online omzet. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van ActiePagina.nl, onderdeel van RetailMeNot, ‘s werelds grootste platform voor online coupons. De studie, die uitgevoerd is in samenwerking met het Centre for Retail Research (CRR), toont aan dat Nederlanders dit jaar naar verwachting ruim 1.3 miljard euro gaan uitgeven via mobiel. Dit is bijna een verdubbeling ten opzichte van de 0.7 miljard euro in 2014. Verwachting is dat dit met 166 procent groeit in 2016 ten opzichte van 2014. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief