Nieuws
Win een reclameactie op maat
26 augustus 2015 - Veel MKB-ondernemers willen inspelen op de verbeterde economische situatie en de aantrekkende vraag.
Ze willen reclame maken, maar weten vaak niet wat de slimste inzet van middelen is voor direct meer klanten in de winkel of webshop, meer omzet, een bestand vol nieuwe klanten of het behouden van een klantenkring.Effect van direct
Ondernemers kunnen via heteffectvandirect.nl twee weken lang gratis een reclame-uiting, bijvoorbeeld een banner, flyer, kaart, brief of e-mail, uploaden. DM experts van PostNL beoordelen de inzendingen op effectiviteit en geven vervolgens concrete en praktische tips. Daarnaast maken de ondernemers kans op een PostNL reclameactie op maat ter waarde van 750 euro.
Meer omzet
Ludo Voorn, Directeur Marketing PostNL: "Recent heeft het CBS mooie cijfers bekendgemaakt over de detailhandel. In juni 2015 is 4,7 procent meer omgezet dan vorig jaar. Dit betekent dat de consument weer geld uitgeeft aan kleding, drogisterij- en woninginrichtingsartikelen. MKB ondernemers willen hier terecht op inspelen, maar hebben vaak net dat ene zetje of inzicht nodig. Een effectieve reclame-uiting stimuleert het winkelbezoek."
DM zet aan tot actie
Gepersonaliseerde mailings worden goed ontvangen. Ruim de helft (56 procent) herinnert zich de boodschap uit de direct mail, de gemiddelde leesduur is 2,2 minuut. Gemiddeld heeft vijftien procent van de ontvangers na een week actie ondernomen. Een boodschap via de e-mail (E-DM) wordt het beste geopend om toen uur ’s ochtends en zeven uur ’s avonds. Ruim 43 procent opent de E-DM op een mobiele telefoon of tablet. Een aansprekende boodschap of een call-to-action in een DM is dus zeer belangrijk. Een pakkende reclame-uiting zorgt voor meer omzet of klanten in de winkel. Vooral het combineren van middelen zoals bijvoorbeeld een fysieke DM met een E-DM kan voor een nog beter effect zorgen. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief