Nieuws
Hoe vergroot u uw succes als zzp’er?
16 september 2015 - De belangrijkste succesfactor voor zzp’ers is het doorzettingsvermogen. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 851 zzp’ers, in opdracht van Success Resources.
Na het doorzettingsvermogen is het aansluiten op de behoefte en vraag van opdrachtgevers, en het zelfvertrouwen volgens zzp’ers erg belangrijk. De meerderheid van de zzp’ers (62,5 procent) is bovendien van mening dat succes aan te leren of zelfs af te dwingen is.Klanttevredenheid belangrijkst
De zzp’er is naar eigen zeggen pas succesvol als zijn klant tevreden is met zijn product of dienst. Daarnaast vindt de zzp’er het belangrijk dat hij zelf ook gelukkig is met wat hij doet. Bijna alle zzp’ers geven aan dat hun klanten tevreden zijn en dat zij gelukkig zijn met wat ze doen, en zijn daarmee volgens eigen meetlat succesvol.
Drempels
Tariefdruk, moeite om zichzelf te verkopen en de moeilijke markt zijn de meest genoemde drempels die de zzp’er ervan weerhouden succesvol te zijn. "Het is exemplarisch dat de grote meerderheid geen enkele drempel ziet, of dit juist als kans en uitdaging ziet," zegt Jeroen Sakkers, initiatiefnemer van ZZP Barometer.
Over het onderzoek
De resultaten zijn tot stand gekomen op basis van een online enquête onder een representatieve steekproef van 851 zzp’ers in Nederland en zijn bedoeld om meer informatie, kennis en transparantie te brengen voor en over de meer dan 1 miljoen zzp’ers die Nederland kent (CBS, mei 2015). Dit zzp-onderzoek is tot stand gekomen in opdracht van Success Resources, kennispartner van ZZP Barometer op het gebied van Groei. Success Resources is een van de grootste organisators van seminars ter wereld. De onderzoeksresultaten zijn verwerkt in een infographic.
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief