Nieuws
Accountants en administratiekantoren doen te weinig online
18 september 2015 - Accountants doen nog weinig online. Gek, want ze zijn gek op cijfers en sturen graag bij op basis daarvan. Dan zou je toch zeggen dat online marketing perfect bij ze past. Elke online vertoning, klik en conversie is immers te meten.
Toch blijkt uit onderzoek van Wolters Kluwer dat accountants en administratiekantoren nog te weinig gebruik maken van de mogelijkheden. Whitfieldd.com geeft de kantoren tips!De ROI wordt amper gemeten
Er is gelukkig wel een groei waarneembaar, dat is het goede nieuws. Zo vindt 70 procent de website van het bedrijf belangrijk en 50 procent ziet een meerwaarde in social media, met name LinkedIn. Maar als we dan kijken hoeveel accountants of administratiekantoren ook daadwerkelijk de ROI berekenen van hun marketinginspanningen, dan is dat slechts 37 procent. Een bedroevend laag percentage voor zo’n cijfermatig georiënteerde branche. Slechts vijftien procent maakt gebruik van de mogelijkheden die online marketingaccountantskantoren te bieden hebben, zoals banners, Google AdWords, Facebook Ads, whitepapers of webinars. En dat terwijl ze zelf allemaal vrijwel dagelijks op internet actief zijn. Dé plek waar de doelgroep ook te vinden is…
Is uw bedrijf de uitzondering op de regel?
Traditionele offline marketing, zoals fysieke nieuwsbrieven versturen of lokale evenementen organiseren, is nog steeds het belangrijkste voor veel accountants. Daarmee vergeten zij echter een grote groep potentiële klanten aan te spreken. Hopelijk is uw accountant of administratiekantoor een uitzondering. Aan een eigen marketingafdeling of een externe partij die u hierbij helpt, kunt u al heel veel hebben op dit gebied. Als marketing u tenminste iets waard is. Maar liefst 50 procent van de Britse accountancykantoren geeft namelijk aan dat zij minder dan twee procent van hun totale uitgaven spenderen aan marketing. In totaal komt bij 80 procent het marketingbudget niet boven de vijf procent uit.
Bijhouden van conversie
Het bijhouden van conversie (het percentage leads dat daadwerkelijk klant wordt) en het monitoren van hoeveel de marketinginvesteringen hebben opgeleverd, gebeurt ook weinig. De ROI (Return On Investment) van marketingactiviteiten is voor velen dus een ‘black box’. Gelukkig maakt online marketing alles inzichtelijk en Whitfieldd.com probeert hen hierbij te ondersteunen!
Tips
Tips van Whitfieldd.com voor accountants en administratiekantoren:
- Probeer eens verschillende soorten online marketing, zoals banners, Google AdWords, Facebook Ads, whitfieldd.com of webinars en test uit wat voor u werkt.
- Verbeter de vindbaarheid van uw website, werk aan uw online 'regionale' of landelijke vindbaarheid.
- Verzamel klantreviews en gebruik deze op uw website om de conversie van leads te verhogen
- Zet social media in voor uw bedrijf. Verspreid bijvoorbeeld positieve berichten zoals klantreviews.
- Houd bij wat uw marketinginspanningen opleveren. U kunt met online marketing altijd berekenen wat het u heeft opgeleverd. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief