Nieuws
Grote hotels leggen het af tegen individuele benadering
2 februari 2011 - De huiselijke sfeer van Amsterdamse hotels blijkt het goed te doen. De bezoekers van EasyToBook.com hebben in 2010 de Amsterdamse hotels Hegra, Weber, Zandbergen en Estherea het best beoordeeld in vier verschillende sterrenklassen.
Het meest opvallende detail was dat de grote hotelketens het aflegden tegen de individuele hotelier. EasyToBook.com bezocht de winnende hotels met wijn en bloemen en vroeg de general managers naar de reden van hun succes. Dag en nacht klaar staan voor gasten, ook als manager, en hun problemen snel en goed oplossen was de meest gehoorde verklaring. Waar grote ketens soms onpersoonlijk overkomen en traag kunnen zijn in hun besluitvorming, ligt hierin juist de kracht van de kleinere hotels.
Kleine extra’s
Daarnaast zijn het de kleine dingen die gasten enorm waarderen. Alle winnende hotels bieden de gasten gratis WiFi op de kamer, het Hegra zelfs door het hele hotel. Hotel Weber brengt alle gasten 's morgens verse broodjes op de kamer waarmee in combinatie met het beleg uit de minibar heerlijk rustig ontbeten kan worden. Ook hebben ze alle kamers voorzien van een Nespresso machine. Hotel Estherea wordt door een interieur ontwerper iedere twee a drie maanden onder handen genomen om de nieuwsgierige gast terug laten komen. Hotel Hegra gaat voor een zo huiselijk mogelijke sfeer, hun hotelkat Othelo is de lieveling van vele gasten.
Toekomstig succes
Hoe denken deze hotels in de toekomst succesvol te blijven? Naast het vasthouden van het huidige hoge service niveau wordt de inzet van Social Media genoemd. Hotel Zandbergen en Estherea onderhouden dagelijks een Facebookpagina, met minder dan 50 fans zal hier nog flink aan gewerkt moeten worden. Andere hotels zullen daar in 2011 zeker mee beginnen, er wordt gemerkt dat meer en meer gasten Twitter en Facebook gebruiken als startpunt voor hun zoektocht naar een goed hotel. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief