Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Consument maakt zich zorgen over levering van kerstcadeaus

27 november 2015 - Het belang van betrouwbare leveringen van kerstcadeaus voor het behoud van het consumentenvertrouwen in online shoppen is aangetoond door nieuw onderzoek van TomTom Telematics.

Uit het onderzoek blijkt dat bijna een op de drie Nederlandse consumenten (31 procent) afziet van het online kopen van kerstcadeaus vanwege het risico op onbetrouwbare leveringen. Daarnaast heeft bijna een op de zes Nederlandse shoppers (vijftien procent) te maken gehad met te late levering van kerstcadeaus. Om problemen met de levering te voorkomen, is 41 procent van plan zijn cadeaus drie weken of langer van tevoren online te bestellen.
Shoppers van 35 jaar en ouder zijn het meest tolerant ten opzichte van mogelijke leveringsproblemen. Slechts 26 procent van hen ziet af van online kerstaankopen vanwege het risico op slechte leveringsvoorwaarden, tegenover 40 procent van de millennials in de leeftijd van zestien tot en met 34 jaar.

Groot aantal online aankopen
Taco van der Leij, VP Marketing van TomTom Telematics, zegt over de onderzoeksresultaten: "Het aantal online aankopen in de periode voor kerst doet een beroep op de resources van e-tailers en zet de leveringen onder druk. Uit ons onderzoek blijkt dat tot wel 59 procent van de consumenten dit jaar weer online aankopen doet. Betrouwbare leveringsprocessen helpen bij het behoud van het consumentenvertrouwen en de toekomstige omzet tijdens de feestdagen."
Van der Leij gaat verder: "Het onderzoek gaat in op de zorgen van consumenten en onderstreept het belang van probleemloze, goed geregelde leveringsprocessen voor retailers. In de kerstperiode telt elke minuut als het gaat om supply chain-processen – onhandige tijdvakken kunnen resulteren in gemiste leveringen, en zelfs een kleine verbetering van de productiviteit kan een groot verschil maken voor deadlines. Wagenparkgegevens kunnen de sleutel zijn tot efficiënte logistiek. Een modern fleet managementsysteem biedt meer inzicht in locaties van voertuigen die leveringen doen. Door het te integreren met ERP- en ritplansoftware – en te ondersteunen met professionele navigatie –, is de verzending te optimaliseren en de planning slimmer in te richten, en zijn klanten te voorzien van nauwkeuriger aflevertijden."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.