Nieuws
Fotofinish tussen Sinterklaas en de Kerstman
1 december 2015 - Nederlanders omarmen de feestdagen. 86 procent van de huishoudens viert Sinterklaas of kerst dit jaar. Rond de feestdagen besteden we gezamenlijk ruim 1,5 miljard euro, zo blijkt uit onderzoek dat SAMR uitvoerde in samenwerking met beslist.nl.
De extra uitgaven zijn grotendeels bestemd voor cadeaus. Slimme shoppers kunnen online de helft besparen op speelgoed.Amerigo en Rudolph samen naar de streep
Dit jaar viert 54 procent van de huishoudens Sinterklaas met cadeaus, bij 55 procent komen cadeaus onder de kerstboom en 23 procent viert beide feesten met cadeaus. Rond de feestdagen besteden we ruim 1,5 miljard euro. Dit komt neer op ruim 200 euro per huishouden. Dat is iets meer dan vorig jaar, maar niet veel. Ruim twee derde van de consumenten houdt het budget ongeveer gelijk aan vorig jaar.
Veel tijd voor Sintshoppen
Nederlanders die Sinterklaas vieren kopen cadeaus voor gemiddeld vijf personen. Hieraan besteden zij ruim zeven uur tijd. Drie kwart van de consumenten haalt de sinterklaascadeaus in huis verspreid over een langere periode. Het merendeel start met shoppen in november. Per cadeau wordt een gemiddeld bedrag besteed van 32 euro. In huishoudens wordt gemiddeld drie tot vier keer een schoen gezet.
Slimme Sint bespaart 50 procent op populair speelgoed
Speelgoed staat met stip bovenaan de lijst met meest gezochte cadeaus. Beslist.nl onderzocht de prijzen van tien populaire speelgoedartikelen. Het online winkelcentrum vergeleek de prijs van elk artikel in vijf verschillende webshops. Voor het complete verlanglijstje betaalt de Sint gemiddeld 500 euro. Door bij elk speelgoedartikel na te gaan welke aanbieder het voordeligst is bespaart de Goedheiligman maximaal 194 euro op zijn cadeaus. De prijsverschillen tussen webshops lopen per speelgoedartikel op tot maar liefst 83 procent, met een gemiddeld prijsverschil van 50 procent. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief