Nieuws
Is uw webshop klaar voor de feestdagen?
2 december 2015 - Online verkopen gaan sky high tegenwoordig. Consumenten zijn al volop bezig met het doen en plannen van hun aankopen voor alle feesten die deze maand plaatsvinden.
Om deze drukke periode heelhuids door te komen, is een goede voorbereiding noodzakelijk. Door online bezoekers een unieke klantbeleving te bieden, is de kans dat ze daadwerkelijk kopen vele malen groter. Jason Miller, Chief Strategist Commerce van Akamai geeft een aantal praktische tips voor online retailers.Personalisering
Consumenten verwachten dat een retailer hun wensen begrijpt én een persoonlijke koperservaring biedt, zowel online als in de winkel. Het is dus noodzakelijk dat retailers hun data op een slimme manier inzetten om relevante aanbiedingen te kunnen doen, die niet opdringerig of als irrelevant worden ervaren. Of het nu een speciale aanbieding op basis van geofencing is wanneer ze de winkel binnenwandelen, het verzenden van gepersonaliseerde e-mails of digitale betalingsbewijzen of een aanbod op maat op basis van aankopen uit het verleden: personalisering verhoogt de betrokkenheid van de klant en moet het hele jaar door als een topprioriteit worden beschouwd. Dit zorgt ervoor dat de conversie en de gemiddelde omzetwaarde tijdens de drukte van de feestdagen optimaal is.
Stress-test
Het raadzaam uw webshop te onderwerpen aan een capaciteitstest, ook wel stress-test genoemd. Voordat u aan de limiet van de infrastructuur zit, is het goed om na te gaan hoeveel gebruikersverkeer uw webshop eigenlijk aankan. Gebruik voor deze test manieren die échte bezoekers ook gebruiken om toegang te krijgen tot uw webshop. Deze gebruikerspatronen, gedestilleerd uit de analytics, moeten worden ingezet om bezoekersstroom door product browsing, add to cart en checkout te begeleiden. Ten slotte is het noodzakelijk om vooraf een uitgewerkt plan te hebben om DDoS-aanvallen op te vangen of om onverwacht hoog verkeer te verwerken.
SEO/SEM
Verzeker u ervan dat je SEM-campagne up-to-date is en dat uw weblinks verwijzen naar de juiste pagina’s. Zorg ervoor dat wanneer consumenten doorklikken via uw SEM-campagne of de landingspagina, ze op de juiste producten en diensten terechtkomen, anders betaalt u enkel voor verkeer met een hoge bounce rate, dat ook niet kan worden herleid. Besef ook dat shoppers steeds vakaer hun mobiele telefoon gebruiken om te kijken naar de laatste nieuwe productinformatie, speciale aanbiedingen of merksuggesties. Een mobiele website is dus een absolute noodzaak om via SEO meer bezoekers te genereren. Google’s zoekresultaten zijn immers gebaseerd op ’mobiele vriendelijkheid’.
Kijk voor meer adviezen op het blog Akamai holiday readiness. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief