Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Sint zette deze week de eindsprint in

4 december 2015 - Na de aankomst van Sinterklaas, in het weekend van 14 november, deed al 34 procent van de Nederlandse huishoudens Sint-aankopen. Afgelopen week steeg dit percentage naar 43 procent, zo blijkt uit onderzoek dat SAMR uitvoert in samenwerking met beslist.nl.

In het weekend vóór 5 december hebben Sinterklaas en Amerigo hun eindsprint ingezet.

Nipte overwinning voor Sinterklaas
Vorige week spraken we nog van een fotofinish tussen Sinterklaas en de Kerstman. Dit weekend is Amerigo definitief in volle galop geraakt. Na een tijdcorrectie is Sinterklaas uiteindelijk toch als winnaar uit de bus gekomen. Het percentage huishoudens dat het Sinterklaasfeest viert met cadeautjes en surprises steeg aan de vooravond van 5 december van 54 procent naar 57 procent.

Veel sprintshoppers
Meer dan een derde van de Sinterklaasvierders haalt zijn cadeaus op het laatste moment in huis. Van deze sprintshoppers doet 32 procent alle aankopen in één keer tegelijk. Beslist.nl zag de Sinterklaasdrukte sterk toenemen de afgelopen dagen. Op zondag en maandag, de drukste dagen, werd het online winkelcentrum bijna 1,5 miljoen keer bezocht.

Slimme Sint bespaart ruim helft op speelgoed
Speelgoed staat met stip bovenaan de lijst met meest gezochte cadeaus in de Sinterklaasperiode. De Sint kan online ruim 50 procent besparen op speelgoed door de prijzen van verschillende webshops te vergelijken, zo berekende beslist.nl. Behalve speelgoed wordt er ook veel gezocht naar kleding, woonaccessoires, elektronica en klusspullen.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.