Nieuws
Sint steeds eerder in het land
4 december 2015 - De toenemende populariteit van online winkelen zorgt ervoor dat Sinterklaas al begint met inkopen van cadeaus vóór hij voet zet op Nederlandse bodem. In oktober nam het aantal online aankopen al sterk toe, zo blijkt uit analyse van interne data van Klarna.
In de twee weken voor pakjesavond (5 december) stijgt het aantal online aankopen met bijna dertig procent ten opzichte van diezelfde periode in de maanden daarvoor. Nederland wendt zich echter het vaakst tot de webwinkels in de periode tussen pakjesavond en kerst. Naast kleding & schoenen doen ook sport- & vrijetijdsartikelen en gezondheids- & beautyproducten het goed in december.Kleding en schoenen
Opvallend is de hoogte van het aantal online kleding en schoenen aankopen in november ten opzichte van december. Of deze piek nu te maken heeft met de nieuwe collecties, met de mid-season sale of met de begrote decemberuitgaven is niet bekend. Health- & beautyproducten zijn in zowel november als december nagenoeg even populair. Nederland bestelt gedurende heel december meer sport-, hobby- en vrijetijdsartikelen ten opzichte van de rest van het jaar. Het zijn overigens de vrouwen tussen de 36 en de 45 jaar die Sinterklaas en de Kerstman het vaakst helpen met shoppen.
Feestelijk online
De e-commerce ziet een mooie decembermaand tegemoet, volgens voorspellingen van o.a. Thuiswinkel.org. Die gaat uit van een extra omzet van 30 procent. De afgelopen jaren wordt in december het meest online geshopt. In de paar dagen voor de jaarwisseling werd het het afgelopen jaar steeds rustiger op het internet. Op 29 en 30 december doet men nog snel de laatste aankopen van het jaar, maar op de 31e zijn we nauwelijks bezig met online shoppen en lijken we massaal offline het nieuwe jaar in te gaan. Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief