Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Woningshopper shopt zelf het hele interieur bij elkaar

3 februari 2016 - Na vele moeilijke jaren zit de verkoop van meubels weer in de lift. In 2015 steeg de omzet in de meubelindustrie met ruim elf procent, en in 2016 wordt een stijging van nog eens zes procent verwacht.

Volle parkeerplaatsen bij de woonboulevards en toenemende bezoekersaantallen van meubelsites zijn het resultaat. Consumenten zoeken hierbij vooral grote, losse meubels, zo blijkt uit onderzoek van Zitmaxx.

Woningshopper kiest zelf meubels uit
Kocht men vroeger nog alle meubels in één set, tegenwoordig kiest men in toenemende mate voor losse meubelstukken. Dressoir, vitrinekast, tv-meubel en andere meubelstukken worden niet meer gezamenlijk, maar afzonderlijk van elkaar uitgezocht of gekocht. Woningshoppers maken er zo een leuk dagje uit van.
"Meubels hoeven niet langer uit dezelfde serie te komen, als ze maar goed bij elkaar passen," aldus Rob Brinks van Zitmaxx. "Dit lijkt deels vanwege economische redenen te zijn – losse elementen zijn immers voordeliger dan een set - , maar ook omdat consumenten graag een uniek, en zelfgekozen interieur samenstellen."

Overige trends
Verder is er aanzienlijk meer vraag naar grote eettafels en dito hoekbanken. Comfort en een luxe uitstraling zijn populair. Tijdens de crisisperiode was er een enorme toename in vraag naar kleurrijke elementen en accessoires. Nu de economie weer aantrekt, ruilen veel mensen de kleurrijke accessoires in voor minder opvallende sfeerbepalers. De vraag naar aardetinten, maar ook naar grijs en wit, trekt weer aan.

Voor meer onderzoeksresultaten, klik hier.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.