Nieuws
‘De tijd is er rijp voor’
3 februari 2016 - Een aantal grote microbrouwers maakten er dit jaar al gebruik van: crowdfunding. Zo wisten o.a. Brouwerij Kees!, Oedipus, Oersoep, Kompaan, DAVO en Het Uiltje al samen 1,5 miljoen euro op te halen bij betrokken investeerders.
Genoeg reden om vast te stellen: nederlandse bierbrouwers hebben crowdfunding ontdekt.Nederlands speciaalbier
De populariteit voor Nederlands speciaalbier is niet meer te stuiten. Dit is niet alleen te merken aan het aanbod in de supermarktschappen, maar ook aan de enorm snelle groei van microbrouwers in Nederland. Wat ooit begon in een schuur, vraagt nu om gespecialiseerde brouwinstallaties. Voor de realisering van deze uitbreiding zoeken brouwers vaak een meer creatieve manier dan een lening bij de bank. Crowdfunding biedt uitkomst. Frits Lutgerink van DAVO bieren: "We hebben een andere blik op geld en financiering. Bier spreekt veel mensen aan en wij willen graag delen met onze achterban. De tijd is er rijp voor."
Goed verhaal
Niet alleen voor bierbrouwers is crowdfunding een goed alternatief, de plannen worden ook goed ontvangen bij de crowd. Zo haalden bijvoorbeeld Oersoep en Het Uiltje ruim binnen de tijd het maximale bedrag binnen. Mark Laagewaard, directeur van crowdfundingplatform, verklaart: "Je ziet steeds vaker Nederlandse speciaalbiertjes op de kaart staan. Mensen krijgen er oog voor. En men heeft gelijk een goed verhaal tijdens de volgende borrel: ik heb meegeholpen met het brouwen van dit biertje!" Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief