Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Zakelijke telecommarkt op slot

9 februari 2016 - De telecommarkt zit op slot. Bijna de helft van de Nederlandse ondernemers (45 procent) zit vast aan een contract en kan niet overstappen zonder een hoge boete te betalen.

Dat blijkt uit onderzoek van PanelWizard, in opdracht van Voys onder 304 Nederlandse ondernemers in klein- midden- en grootbedrijf. Ruim de helft van de ondervraagden (57 procent) vindt een lange contractduur de verkeerde focus; telecomproviders zouden zich voor klantbehoud beter op kwaliteit kunnen richten.
 
Service in plaats van contracten
In sommige gevallen is de nood dusdanig hoog dat de overstapboete door ondernemers voor lief wordt genomen. Twee derde (68 procent) van de ondervraagde overstappers betaalde een boete van meer dan vijfhonderd euro om weg te kunnen bij de huidige provider. Bij sommigen liep de boete zelfs op tot meer dan vijfduizend euro (vier procent). De wensen van Nederlandse ondernemers met betrekking tot telecomdiensten zijn duidelijk: twee derde (67 procent) vindt flexibiliteit met betrekking tot contracttermijnen belangrijk als een zakelijk abonnement wordt afgesloten en 70 procent van de ondervraagde ondernemers zou willen dat kortere contracttermijnen tot de mogelijkheid behoren bij de telecomproviders.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.