Nieuws
Conversiepercentage modewebshops op smartphones stijgt
21 juni 2016 - Het conversiepercentage op smartphones steeg met 23,73 procent een stuk harder dan op desktop of tablet. Ook nam het aantal bezoeken aan modewebwinkels via mobiel toe met 35,71 procent. Toch blijft het afronden van het bestelproces in Nederlandse modewebwinkels een relatief grote opgave.
Er is een lichte daling in het aantal smartphonebezoekers die de winkelmand zonder aankoop verlaat. Dat blijkt uit cijfers van de benchmark van ISM eCompany die onderzoek deed naar het online winkelgedrag van consumenten bij Nederlandse modewebshops.Evenveel desktopbezoekers als smartphonebezoekers in modewebwinkels
In het eerste kwartaal van 2015 was de desktop favoriet voor een bezoek aan modewebwinkels. Dezelfde periode dit jaar daalde het aandeel desktopbezoekers van modewebwinkels naar 38 procent, terwijl bezoeken via de smartphone steeg. Daardoor gebruiken evenveel consumenten de desktop als de smartphone om te surfen naar modewebwinkels. De smartphone kent ook de grootste groei in het aantal bezoekers die de winkelmand bereiken (groei van 75,76 procent).
Smartphone als oriëntatiemiddel
Jurjen Jongejan, Online Marketing Director bij ISM eCompany: "De smartphone is op elk onderzocht onderdeel de grote winnaar. Het conversiepercentage op de smartphone groeide met 23,73 procent. In de toekomst neemt de rol van de smartphone in de customer journey alleen maar toe."
De benchmark
"Al dertien jaar vragen (online) retailers aan mij wat een goed conversiepercentage is voor hun webshop. Deze benchmark ondersteunt moderetailers bij het beantwoorden van deze vraag en wil ik een bijdrage te leveren aan de professionalisering van de Nederlandse e-commercesector." In totaal zijn bijna veertien miljoen webshopbezoeken en 250.000 transacties van middel tot grote modewebshops onderzocht. In de benchmark vindt u onder meer conversiepercentages, uitvalpercentages in het bestelproces en de gemiddelde orderwaarde. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief