Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Bonita en Zalando best gewaardeerde fashionretailers

18 juli 2016 - Uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de waardering van fashionretailers zijn dit jaar twee winnaars naar boven gekomen. Zalando heeft de GfK Fashion Award gewonnen in de categorie consumenten 15-49 jaar. Bonita kreeg de GfK Fashion Award uitgereikt voor de categorie consumenten van 50 jaar en ouder.

Zalando behaalde van alle onderzochte retailers de beste score binnen de leeftijdsgroep 15-49 jaar. Deze fashionretailer scoorde vooral goed op de aspecten 'aanwezigheid van de laatste mode' en 'uitgebreide collectie'.
Bonita haalde binnen de leeftijdsgroep 50 jaar en ouder de beste score. Deze winkelketen wordt door haar klanten vooral goed beoordeeld op de aspecten 'kwaliteit' en 'personeel'.
Dit blijkt uit een GfK onderzoek waarbij 7.800 consumenten 35 winkelketens en webshops hebben beoordeeld die bovenmode verkopen. Daarbij is gekeken naar het belang van vijftien aspecten bij het kopen van kleding, onder te verdelen in vijf groepen:

1. Prijs: prijs en acties/aanbiedingen
2. Assortiment: collectie, stijl, fashionability, pasvorm en maten
3. Bereikbaarheid: de mate van bereikbaarheid van de winkel
4. Kwaliteit: kwaliteit van de kleding en duurzaamheid
5. Winkel: personeel, presentatie en sfeer in de winkel

Prijs en aanbiedingen
Uit het onderzoek blijkt dat consumenten relatief veel belang hechten aan prijs en aanbiedingen bij de keuze van een winkel. Vooral jonge consumenten letten meer dan gemiddeld op prijs en assortiment van kledingwinkels en -webshops. Oudere consumenten hechten juist meer waarde aan winkelaspecten als deskundig en vriendelijk personeel, bereikbaarheid van de winkel en de kwaliteit van de kleding.
De best gewaardeerde retailers scoren echter vooral goed op winkel- en collectie aspecten.

Verheugde reacties
Zowel bij Zalando als Bonita werd verheugd gereageerd. Ken Fontijn, Country Manager Benelux bij Zalando: "We zijn dankbaar en trots dat we deze prijs hebben gewonnen. Vooral omdat we dit zien als het resultaat van onze voortdurende inspanning om de best mogelijke service te bieden aan onze klanten. We streven ernaar onze klanten te inspireren, hen een zeer uitgebreide modecollectie te bieden en de best mogelijke shopping ervaring te geven."
Vita Caramazza, Senior Manager Retail Nederland: "Wij zijn bijzonder trots dat wij de GfK Fashion Award in ontvangst mogen nemen en vooral dat wij zo goed gewaardeerd worden vanwege onze gemotiveerde medewerksters. Ook de kwaliteit van onze kleding heeft een positieve bijdrage geleverd aan deze mooie beoordeling."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.