Nieuws
Meerderheid Millennials gaat direct over tot aankoop
29 juli 2016 - Hoe shopten Nederlandse consumenten en wat wilden ze graag hebben in het tweede kwartaal van 2016? Stylight dook in de cijfers van de afgelopen drie maanden (april, mei, juni) en verzamelde de (social media) trends, populairste mode items en merken.
De belangrijkste cijfers en weetjes van het tweede kwartaal:- Zondagavond tussen zeven en acht uur is duidelijk het drukste moment.
- Wat zoeken Nederlandse vrouwen op de zondagavond? Er was een exponentiële groei in het aantal zoekopdrachten naar galajurken, slingbacks en midi rokken.
- New Balance en Roshe run sneakers zijn beduidend minder populair. Dat geldt ook voor slip on varianten.
- Nederlandse shoppers kiezen unaniem voor Asos, net als in het Verenigd Koninkrijk, Australië en Frankrijk.
- Millennials in Nederland gaan haast allemaal direct tot aankoop over (circa 80 procent), dit in tegenstelling tot onder andere het VK (circa 27 procent). Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief