Nieuws
Bedrijven verwaarlozen blog
12 augustus 2016 - Slechts zeventien procent van de bedrijven houdt bloggen voor hun eigen website vol. Uit onderzoek van Contany.nl is gebleken dat maar liefst vier op de vijf bedrijven al na gemiddeld zeven blogposts stopt. Is bloggen voor ondernemers nog wel in trek?
Bloggen is de laatste jaren enorm populair geworden. Niet alleen jongeren houden tegenwoordig hun eigen blog bij, maar ook bedrijven proberen door middel van een blog hun doelgroep aan te spreken.Gratis advertentiekanaal
Deze populariteit is niet verwonderlijk; via een blog blijft u onder de aandacht bij (potentiële) klanten en zorgt u ervoor dat u een gratis advertentiekanaal hebt. "De blogs van bedrijven zijn steeds vaker informatieve artikelen. Om goede kwaliteit te kunnen leveren moet er tijd voor vrijgemaakt worden. Omdat het vaak geen prioriteit heeft houden maar weinig bedrijven dit op periodieke basis vol," vertelt Jordi Bron, eigenaar van Contany.nl.
Google hecht steeds meer waarde aan een goede blog op een website. Om hoog te scoren in de zoekmachine is het daarom van groot belang dat de blog actief en de content van hoge kwaliteit is. "Het moeilijke van bloggen is dat u niet direct resultaat ziet. Veel van onze klanten geven aan dat ze weten dat het belangrijk is, maar dat ze niet weten wat het oplevert," vervolgt Jordi. "Wat u daarom kunt doen is een contentstrategie en metrics opstellen zodat u kunt meten wat de resultaten zijn. Het blijft een strategie voor de lange termijn, dus is een lange adem vereist."
Onderzoek
Contany.nl heeft in kaart gebracht hoeveel bedrijven periodiek bloggen en hoeveel daarvan weer vroegtijdig stoppen. Wat blijkt: maar liefst 83 procent van de bedrijven die zelfstandig bloggen houdt dit niet vol. Dit terwijl het juist belangrijk is om het publiceren van blogs op constante basis te blijven doen. Aan de respondenten werd gevraagd wat de voornaamste redenen zijn voor het niet onderhouden van hun blog. Hieronder de cijfers samengevat:
Bloggen blijft voor veel bedrijven een uitdaging. Doordat men niet direct resultaat ziet wordt er veelal geen tijd voor vrijgemaakt.
Meer over de aanpak en de resultaten vindt u hier: Onderzoek bloggen bij bedrijven. Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief