Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Het runnen van een fysieke winkel en een webshop: een gouden combinatie

25 november 2016 - Slechts een aantal weken geleden vond in de jaarbeurs in Utrecht Lightspeed Connect plaats. Het event waar ondernemen in het omnichannel-tijdperk centraal stond. Want de noodzaak van omnichannel groeit door consumenten die zowel online als in de winkelstraat shoppen.

Er waren interessante keynote sprekers aanwezig van onder andere Tony’s Chocolonely, Heineken en Marktplaats. Daarnaast benadrukte tijdens een sessie over omnichannel Dax Dasilva, CEO van Lightspeed en JP Chauvet, President van Lightspeed, het belang van hiervan. Want wat blijkt? De sleutel tot succes ligt in een combinatie van een fysieke winkel en een webshop. Daarbij speelt omnichannel een essentiële rol.

1. Het belang van omnichannel
De vraag van de hedendaagse consument is veranderd. Zij willen winkelen waar en wanneer zij daar zin in hebben. Of dit nou in de trein op weg naar het werk is, ’s avond thuis op de bank of op zaterdagmiddag in de winkelstraat. Winkeliers zijn vastgeketend aan de wens van deze consument en kunnen hier het beste slim op inspelen. Door omnichannel wordt het mogelijk om een fysieke winkel naadloos te laten integreren met een webshop. Dit maakt het met name voor de kleine winkelier mogelijk om te voldoen aan de klantwens. Daarnaast vergoot een goede omnichannelstrategie het bereik van een winkelier aanzienlijk.

2. Voldoen aan de wens van de hedendaagse consument
Middels centraal beheer van het kassasysteem kunnen winkeliers de drempel voor klanten verlagen en hen de beleving bieden waar zij om vragen. Want alleen ‘simpel’ winkelen is tegenwoordig niet genoeg: merken die een consistente beleving bieden zijn populair bij de klant van vandaag de dag. En deze beleving kan het beste doorgevoerd worden in zowel de fysieke winkel als de webshop. Zo voelt het merk vertrouwd voor een klant waardoor uiteindelijk een band ontstaat.

3. Niet misgrijpen tijdens de feestdagen
De feestdagen komen steeds dichterbij en de grote stroom aan klanten staat weer voor de deur van de winkelier. Met name tijdens deze dagen is omnichannel zo onmisbaar. Wil de klant door de mooi verlichte winkelstraat slenteren, dan is dat mogelijk. Hebben ze het zo druk met de laatste loodjes van het jaar op het werk? Dan kunnen ze snel nog even online de inkopen voor de feestdagen doen. Een echte win-win situatie, want tevreden klanten maken een tevreden winkelier.  
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.