Nieuws
Juiste testaanpak levert fikse verkorting time-to-market op
21 december 2016 - Bedrijven die een agile werkwijze invoeren hebben de juiste stap gezet naar optimale innovatiekracht en snelheid. Veel organisaties denken er daarmee al te zijn. Niets is minder waar.
Een succesvolle agile transformatie is niet compleet zonder Continuous Delivery en Test Automation. Deze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bedrijven die alleen een agile transformatie doorvoeren zijn niet digitaal disruptief. Dit blijkt uit onderzoek van Xebia.Nederlandse bedrijven laten hierdoor aantoonbaar een verbetering van de time-to-market met twintig procent en een toename van het marktaandeel van vijf tot tien procent liggen.
Agile transformatie
Organisaties die alleen de agile transformatie hebben doorgevoerd kunnen vaak wat in een iteratie van twee weken gebouwd is, pas na twee maanden of langer aan hun klanten in productie opleveren. "De echte stap naar maximale waardetoevoeging vergt een andere benadering van de IT-functie. Een benadering waarin de aanpak van het testen maximaal verweven is met een agile softwareontwikkelproces en Continuous Delivery," geeft Viktor Clerc, Business Unit Manager bij Xebia, aan. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief