Nieuws
De webshop trends van 2017
16 februari 2017 - Ruim 70 procent van de Nederlanders shopte in 2015 online, dit meldt het CBS. De verwachting is dat dit aantal dit jaar alleen nog maar meer zal stijgen. De groeiende markt van e-commerce zorgt ervoor dat er ook veel gebeurt op technologisch gebied.
Om inzicht te krijgen in de trends van dit jaar op het gebied van e-commerce, zet Software Vergelijken een aantal belangrijke op een rij.Trend 1: Geautomatiseerde data-analyse
Een van de grootste uitdagingen voor een webshop is het herkennen en classificeren van de browsegeschiedenis van klanten. De automatisatie hiervan is een nog veel grotere uitdaging. Door het gebruik van algoritmes kan dit proces worden ondersteund. Men dient alleen niet de meerwaarde van menselijke tussenkomst te onderschatten. Ter controle is het analytisch vermogen van een mens net zo essentieel. Echter beschikken veel bedrijven niet de kennis of mankracht om dit nauwkeurig en correct uit te voeren. Het inschakelen van een derde partij, kan daarom een mooie uitkomst zijn om grote datasets te laten analyseren. Verwacht wordt dat meer bedrijven van dit soort gespecialiseerde services gebruik gaan maken.
Trend 2: Meer mobile engagement
Afgelopen jaar heeft ruim tachtig procent van de mensen de smartphone of tablet gebruikt om online te winkelen. Door het gebruik van diensten zoals bijvoorbeeld de Rabo Wallet kunnen mensen gemakkelijk contactloos betalen. Hierdoor wordt het mensen een stuk makkelijker gemaakt om online een bestelling te plaatsen. Uit een onderzoek van PricewaterhouseCoopers (pwc) is gebleken dat 34 procent van de onlineshoppers denkt dat hun smartphone het meest gebruikte apparaat zal zijn voor toekomstige online shopsessies. De verwachting is dat webdesigners hierop in gaan spelen en op technologisch gebied zich meer gaan richten op mobiel gebruik
Trend 3: Doorontwikkeling van chatbots
Het gebruik van chatbots door bedrijven is steeds meer in opkomst Chatbots maken het mogelijk om klanten te helpen met simpele en veelgestelde vragen en neemt de klantenservice werk uit handen. Het zijn dan wel gesimuleerde gesprekken, maar chatbots worden tegenwoordig zo geprogrammeerd dat ze zo menselijk mogelijk over komen. Hierdoor hebben klanten soms niet eens in de gaten dat ze met een chatbot praten in plaats van een klantenservicemedewerker. Organisaties zoals Facebook en Microsoft investeren veel hierin om chatbots nog beter, oftewel menselijker, te laten reageren. De verwachting is daarom dat chatbots dit jaar nog geavanceerder worden en hierdoor door bij nog meer bedrijven geïmplementeerd zullen worden
Trend 4: Meer webshopsoftware-gebruik
Nu ruim zeven op de tien Nederlanders online shopt, biedt dit voor ondernemers nieuwe kansen. Zij gaan zich nu ook steeds meer (alleen) online oriënteren. Meer en meer zzp’ers en start-ups wagen het erop om een webshop te beginnen. Het merendeel van de ondernemers heeft alleen geen programmeerkennis en zou een programmeur in dienst moeten nemen om succesvol een website te bouwen. Wanneer dit te kostbaar is of te lang gaat duren, is een webshopsoftware programma een goede uitkomst. Met een webshopsoftwaresysteem werkt u met kant-en-klare templates en hoeven vervolgens alleen nog afbeeldingen en content toegevoegd te worden. Webshopsoftware zal dus steeds meer gebruikt worden door bedrijven om efficiënt een webshop te lanceren en te beheren
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief