Nieuws
Inbound marketing omarmd door bedrijfsleven
10 april 2017 - 55 procent van het bedrijfsleven hanteert een inbound marketingstrategie om de marketing- en communicatiedoelstellingen te realiseren. 33 procent heeft geen inbound marketingstrategie en de overige twaalf procent geeft aan niet te weten wat het is.
Dit blijkt uit onderzoek van Marcommit onder 367 verantwoordelijken in marketing, sales of PR. Hen werd gevraagd naar de huidige stand van zaken op marketingvlak binnen de organisatie.Inbound marketing
Inbound marketing wordt het meest ingezet door organisaties in de categorie tien tot twintig werknemers en 50 tot 250 werknemers. Bij organisaties in beide categorieën heeft 62 procent een strategie klaar. Opvallend is dat inbound marketing bij organisaties met meer dan 250 werknemers de minste bekendheid geniet. Bij organisaties van deze omvang weet maar liefst 21 procent van de ondervraagden niet wat inbound marketing is.
Engagement
Eline Visser, managing director van Marcommit: "Welke marketing- en communicatiedoelstelling u ook wilt bereiken, engagement ligt aan de basis van elk succes. Alleen door echt contact en betrokkenheid kunt u relaties versterken en uitbreiden. We zien dat een goede inbound marketingstrategie hierin steeds belangrijker is. Het verbaast ons daarom niet dat inbound marketing de afgelopen jaren een vlucht heeft genomen bij zowel B2B als B2C. Voor de 45 procent van het bedrijfsleven die nog geen inbound marketingstrategie heeft, zijn er dus nog waardevolle kansen."
Het whitepaper ‘Meetbaar marketingsucces met engagement hacking’ biedt meer inzicht in de rol van inbound marketing bij het versterken en uitbreiden van relaties. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief