Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Een website: veel meer dan alleen een digitaal visitekaartje

8 juni 2017 - Een website wordt wel eens het digitale visitekaartje van een bedrijf genoemd. Online marketing is echter het afgelopen decennium ‘volwassen’ geworden, en houdt intussen heel wat meer in.

Wat het verschil is tussen enkel een digitaal visitekaartje en een website echt online leads genereert? Roderick van Straten van Heers vertelt meer hierover.
 
Hoe kunnen de offerteprijzen voor een website zo verschillen?
Van Straten benoemt allereerst dat er twee redenen zijn waarom bedrijven het laten maken van een website uitbesteden. "Ten eerste omdat men niet de capaciteit heeft zelf een website te bouwen, of ten tweede omdat men niet de expertise heeft om hiervan een succes te maken. Bij het opvragen van offertes krijgt men vaak zeer uiteenlopende prijzen, van 1000 euro tot meer dan het tienvoudige. Voor 1000 euro krijgt u meestal een website waarbij een template op een CMS is omgezet naar uw huisstijl en geïnstalleerd op uw domeinnaam. U kunt zelf artikelen publiceren na een korte uitleg van het CMS-systeem. Prima als u inderdaad op zoek bent naar een website als visitekaartje."
Het prijsverschil in offertes wordt voornamelijk veroorzaakt door de hoeveelheid uren die een partij bezig verwacht te zijn met een website. "Een partij is natuurlijk sneller klaar met het installeren van een tool en geven van uitleg, dan met het doorlichten van een bedrijf, stellen van doelen, delen van uw ambitie en bepalen van de meest succesvolle propositie."

De website als marketingmachine
Wilt u echter dat bezoekers van uw website echt getriggerd worden tot actie, dan wordt het volgens Van Straten een ander verhaal. "In dit geval is een website niet even iets dat u naast alle andere bedrijfsactiviteiten doet, maar moet er echt geld, tijd en energie in gestoken worden. Bijvoorbeeld door het opstellen van een visie die terug moet komen op de website, het bepalen van de doelen, opstellen van kpi’s en uitdenken van een strategie en structuur." Van Straten vult nog aan dat ook de user experience en gebruiksvriendelijkheid de nodige aandacht verdienen, wil een website echt tot conversie leiden. Een website van dit kaliber kan al gauw enige tienduizenden euro’s kosten, maar is een investering die zich op den duur weer terugverdient door de nieuwe klanten.
 
Uitbesteding website
Bovenstaand verhaal kan ondernemers meer inzicht verschaffen in wat zij mogen verwachten bij de uitbesteding van het maken van een website. Wilt u als ondernemer een succesvolle webshop starten, dan is gemiddeld een tweemaal zo grote investering als hierboven genoemd noodzakelijk.
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.