Drie ondernemerstips van Teamleader-oprichter Jeroen de Wit
11 juli 2017 - De levensloop van het Belgische bedrijf Teamleader is indrukwekkend. In 2012 was het nog een klein bedrijf dat gerund werd vanuit een studentenkamer in Gent. Nu, vijf jaar later, heeft Teamleader 150 man in dienst en zijn ze actief in zes Europese landen.
Teamleader-CEO Jeroen de Wit sprak op het event ‘Work Smarter’ in het Westerpark te Amsterdam. Wat kunnen ondernemers leren van deze directeur?
Vier successen met medewerkers én met klanten
Successen zijn er om gevierd te worden. Dat doet Teamleader dan ook uitgebreid. Van grote tot kleine successen, het is belangrijk dat iedereen, al is het maar even, stilstaat bij een mooi resultaat. En als het even kan, is het al helemaal leuk om dat op een originele manier te doen. Zo werd bijvoorbeeld de 100e deelnemer van Teamleader overdonderd met een verassingsfeest op kantoor. Een simpel, doeltreffend en leuk idee. Maar niet alleen de eigen successen zijn belangrijk. Die van klanten zijn wellicht nóg toffer om te vieren. Immers, zonder het succes van een klant, ben u als bedrijf nergens. Dus stuur eens een taart als ze een nieuwe vestiging hebben geopend, als ze goede resultaten hebben behaald, of als de directeur 50 wordt. Door een klein gebaar voelt de klant zich al zeer gewaardeerd en onderdeel van uw succes.
Leer nee zeggen
Een van de lessen die De Wit heeft opgedaan in de afgelopen vijf jaar is nee leren zeggen tegen klanten. Teamleader is een bedrijf dat van nature proactief vraagt om feedback van klanten. Een open houding is belangrijk volgens de CEO. "We kunnen niet altijd alles doorvoeren. En daarmee moeten we voorzichtig zijn in onze antwoorden. Als we zien dat we bepaalde feedback niet kunnen doorvoeren, dan moeten we soms nee verkopen. Zolang je eerlijk bent en uitlegt waarom u een bepaalde beslissing hebt gemaakt, zullen klanten altijd achter uw beslissing staan. Dat is beter dan valse beloftes en teleurstelling."
Eerlijk, open en oprecht zijn
Een tip die eigenlijk voortvloeit uit het voorgaande advies. Zorg dat je altijd eerlijk, open en oprecht bent. Zowel naar uw medewerkers, als naar klanten. Dit is dan ook één van de redenen dat Wit op het podium staat tijdens Work Smarter. Geduldig beantwoordt hij voor een groot publieke de kritische vragen van klanten. "Inderdaad, we hebben last gehad van groeipijnen. Daar ben ik eerlijk over. Samen met klanten pakken we de feedback op. Alleen dan kunnen we klanten nog beter helpen om slimmer en efficiënter te werken."
Doorsturen |
Reageer |
Nieuwsbrief Reacties
Er zijn nog geen reacties.