Nieuws
Studentenbedrijven gaan de boer op met Knetterzeep en Easybrush
29 maart 2011 - Voor sommige studentenbedrijven is Nederland nu al te klein. Jong Ondernemen laat jonge entrepreneurs niet alleen kennis maken met ondernemerschap in Nederland, maar ook met de internationale markt.
Dit jaar mogen studentenbedrijven Knetter en Careation hun verkooptalent laten gelden op de International Trade Fair in Bratislava op 29 maart. Op de Marktdag in Bratislava komen 50 studentenbedrijven uit 24 Europese landen bijeen om hun zelf opgerichte bedrijf en product te presenteren aan een internationaal publiek. De dag wordt georganiseerd door JA-YE, de Europese organisatie waar Jong Ondernemen onderdeel van uitmaakt. Deelnemende studentenbedrijven kunnen op deze dag prijzen winnen voor de beste stand, het meest innovatieve product en de beste sales- en marketingstrategie.Van knetterende zeep tot makkelijk poetsen
Studentenbedrijf Knetter, van het ROC Rijn IJssel uit Arnhem gaat naar de markt met ‘Knetterzeep’: een speciale zeep die knettert bij het handen wassen. De zeep moet kinderen stimuleren hun handen vaker te wassen, om zo ‘de hygiëne van de kinderen te verbeteren’, aldus het studentenbedrijf. Voor deze marktdag hebben ze speciaal internationale etiketten laten maken.
De studenten van Careation – afkomstig van Hogeschool Arnhem Nijmegen - gaan ook met een verzorgingsartikel de boer op. Hun product heet de ‘Easybrush’: een tandenborstel waar de tandpasta al in zit. De Easybrush is primair bedoeld voor ‘mensen die niet of niet meer zelfstandig hun tanden kunnen poetsen, zoals gehandicapten, ouderen, blinden en mensen met een beperkte motoriek.’ Zij hopen met hun deelname een bijdrage te kunnen leveren aan de mondhygiëne van gehandicapten in Slowakije en omgeving. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief