Nieuws
29 maart 2011 - Nederlandse exporteurs vinden prinses Máxima het beste vrouwelijke exportsymbool van Nederland. De ega van prins Willem Alexander eindigt daarmee op de eerste plaats, vóór Neelie Kroes.
Dit blijkt uit het onderzoek ‘Trends in Export 2011’ van Atradius en Fenedex dat donderdag wordt gepresenteerd.Belangrijkste ambassadeur
Van de ruim 350 respondenten noemt eenderde Prinses Máxima als belangrijkste ambassadeur voor Nederlandse bedrijven die zakendoen met het buitenland. Bij het vorige Trends in Export-onderzoek van 2010 stond de prinses ook al in de top drie (plaats twee) van ‘meest vernieuwende exportsymbolen van Nederland’.
Eervolle tweede plaats
Eurocommissaris Neelie Kroes wordt door 26 procent van de ondervraagden als belangrijkste vrouwelijke boegbeeld voor de export genoemd. Op grote achterstand eindigen Doutzen Kroes (zes procent), Marlies Dekkers (zes procent), Annemarie van Gaal (zes procent), Linda de Mol (twee procent), en Nicolien Sauerbrei (twee procent). Ondervraagden konden ook zelf een vrouwelijke exportambassadeur opgeven. Daarbij werden ‘Frau Antje’ en Koningin Beatrix het meest genoemd. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief