Nieuws
Een derde van de ondernemers bouwt geen bedrijfswebsite vanwege gebrek aan technische kennis
29 maart 2018 - Meer dan een derde van de zzp’ers en mkb-bedrijven in Nederland (37 procent) die nog geen bedrijfswebsite heeft, denkt dat ze hiervoor te weinig technische kennis hebben.
Dit is een van de belangrijkste conclusies uit een onderzoek onder ruim 500 Nederlandse zzp’ers en mkb’ers in opdracht van Jimdo. 32 procent van de respondenten geeft aan dat het door een gebrek aan tijd komt dat ze geen website (laten) maken. Dit terwijl een website volgens 89 procent van de zzp’ers en mkb’ers met een website essentieel is voor het maken van een professionele indruk bij de doelgroep.Gevonden worden
Uit het onderzoek blijkt verder dat 87 procent van de kleine ondernemers vindt dat een website noodzakelijk is om gevonden te worden. Niet voor niets geeft 94 procent van de zzp’ers en mkb’ers met een website aan dat vindbaarheid de belangrijkste reden is dat ze een website hebben. Andere redenen die in het onderzoek worden genoemd door respondenten met een website: het beschikbaar hebben van een bedrijfsprofiel (93 procent) en het presenteren van informatie en resultaten (92 procent).
Nieuwe aanpak
Matthias Henze, CEO van Jimdo: "Het onderzoek toont aan dat het nodig is om de perceptie over websites bouwen te veranderen. Het is namelijk zonde dat veel zzp’ers en mkb’ers kansen mislopen doordat ze geen eigen website hebben. Zeker omdat het bouwen ervan tegenwoordig zo eenvoudig is. Er is wat dat betreft dan ook werk aan de winkel, en het is aan de websitebranche om met een nieuwe aanpak te komen. Daarom is het onze missie om juist zzp’ers en mkb’ers te helpen, zodat ze kunnen concurreren met de grote bedrijven."
Doorsturen | 2 | Nieuwsbrief