Nieuws
Ontdek de kracht van SSL-certificaten
25 april 2018 - Alle bedrijven met een online focus hebben een verantwoordelijkheid tegenover klanten om hun informatie veilig te houden. Vooral in de e-commerce omgeving, waar data per definitie digitaal is en eenvoudig wordt uitgewisseld, is dit een punt van aandacht.
Een SSL-certificaat is ontwikkeld om om de zekerheid te bieden die nodig is in de roerige digitale omgeving van vandaag de dag. Dit stelt Alison Simpson, Marketing Director bij MarkMonitor.
Wat is een SSL-certificaat?
Een van de populairste en eenvoudigste manieren om informatie veilig te houden is via SSL-certificaten. Deze certificaten coderen webverkeer en bieden gebruikers bewijs dat uw website veilig is om te bezoeken. We herkennen de cerficaten aan twee kenmerken:
- Het slotsymbool in de adresbalk
- De ‘https’ in het webadres
Groeiend gebruik
Recent deed SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland) onderzoek naar Nederlandse webshops. Hieruit blijkt dat 59 procent van de webshops zo’n certificaat heeft. Een percentage dat maar blijft groeien. Vorig jaar maakte nog zo’n 55 procent gebruik van dit beveiligingsmiddel. Het aantal zakelijke websites met een SSL-certificaat is 225.000, dit dekt 30 procent van het totaal.
Misbruik
Simpson: "De behoefte aan gedegen beveiliging is nog steeds groot. Deze is gegroeid toen in 2015 de Netcraft-website meldde dat verschillende grote internetbedrijven onbewust nepcertificaten hadden ontvangen. Een gebrek aan certificaatcontroles maakte het tevens mogelijk dat PayPal-betalingen drie maanden lang werden onderschept. Dus met deze gebeurtenissen in ons achterhoofd, is het tijd om onszelf de vraag te stellen: welke rol spelen SSL-certificaten in het beheren van een domein?
In een webinar sprak ik met Ryan White (Channel Marketing Manager van Global Programs bij DigiCert) uitgebreid over SSL-certificaten zoals de laatste ontwikkelingen, gebruikservaringen en praktische tips. Benieuwd? Kijk de webinar dan terug."
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief