Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Vrouwen shoppen tijdens WK voetbal massaal online terwijl mannen voetbal kijken

26 juni 2018 - Tijdens het wereldkampioenschap voetbal besluiten vrouwen van de gelegenheid gebruik te maken door online aan het shoppen te slaan. Dit blijkt uit onderzoek van beslist.nl.

Het online winkelcentrum analyseerde het gedrag van websitebezoekers gedurende de eerste dagen van het WK. Hieruit blijkt dat het percentage vrouwelijke shoppers tijdens het WK voetbal is gestegen van 60,1 procent naar 73,2 procent.
 
Wedstrijden favoriete titelkandidaten hét shopmoment
In de analyse van beslist.nl valt op dat het percentage vrouwelijke online shoppers stijgt tijdens wedstrijden van topfavorieten voor de wereldtitel. Vooral tijdens de wedstrijden van Spanje, Duitsland en Brazilië grijpen vrouwen hun kans op online te shoppen terwijl mannen klaarblijkelijk voor de buis hangen voor het voetbal.
 
Geen nieuwe televisie
De laatste keren dat het Nederlands elftal actief was op een Europees kampioenschap (EK) of wereldkampioenschap (WK), was er een duidelijke stijging zichtbaar in het aantal zoekopdrachten naar televisies. Dit jaar is het Nederlands elftal er niet bij, hetgeen zich direct uit op de verkopen; die volgens data van het GfK met maar liefst 26 procent achterlopen op de verkopen in 2014 (toen Oranje er wel bij was). Dit WK kijken mannen, weliswaar niet op een nieuwe televisie, wel weer actief naar de voetbalwedstrijden.

 

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Mart

24-01-2021 22:45  |  

Niet meer dan terecht.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.