Nieuws
Tips voor lokale SEO
21 augustus 2018 - Door de ontwikkelingen op gebied van transport en mobiliteit lijkt de wereld steeds kleiner geworden te zijn. Mensen kopen niet meer alles in het dorp of de stad waar ze wonen, maar bestellen ‘gewoon’ producten bij een leverancier aan de andere kant van de wereld.
Hierop is echter ook alweer een tegenbeweging aan het ontstaan, nu vanwege duurzaamheid juist weer meer de nadruk komt te liggen op lokale producten. Hebt u als ondernemer een eigen winkel, of verkoopt u online producten waarvan u juist het lokale karakter wil benadrukken? Dan is lokale SEO aan te raden. Mohamed Bahlaoui van MB-Online geeft vijf tips.Vindbaar met behulp van Google
Bahlaoui benoemt dat u bij online marketing eigenlijk niet om Google heen kan, ook niet voor lokale SEO. "Denk aan het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf account om de lokale vindbaarheid te boosten. Verder is het mogelijk om extra veel bedrijfsinformatie toe te voegen."
Voor zoekmachines leesbare contactgegevens
Volgens Bahlaoui is het verder goed om de contactgegevens op de website te vermelden. "Ten eerste is dit natuurlijk erg handig voor mensen die u willen bezoeken om te weten waar u gevestigd bent en tot hoe laat ze bij u terecht kunnen. Een naast websitebezoekers is dit ook handig voor zoekmachines zoals Google, doordat zij uw onderneming kunnen lokaliseren. U scoort hierdoor hoger op lokale zoekopdrachten, mits de opmaak van de contactgegevens voorzien is van microdata."
Social media beïnvloedt de lokale SEO
Bahlaoui vervolgt zijn verhaal met het belang van social media. "Geen enkele onderneming kan eigenlijk meer zonder aanwezigheid op social media. Niet alleen omdat dit tegenwoordig sterk meetelt bij de online vindbaarheid, maar ook doordat de locatie hierbij een steeds grotere rol gaat spelen. Toon daarom social media accounts op uw website en laat deze in synergie met de website fungeren door middel van unieke en relevante content met betrekking tot de regio in kwestie."
Reviews van mensen of bedrijven uit de buurt
Om de lokale online vindbaarheid te vergroten, wijst Bahlaoui op de volgende tip: "Vraag reviews aan klanten en partners en vermeld deze op de website. Door zowel de naam als de woonplaats of vestigingsplaats te benoemen, benadrukt u het lokale karakter van uw onderneming."
Relaties tot andere regionale partijen
Tot slot wil Bahlaoui eindigen met een andere manier van lokale SEO waarbij andere partijen een rol spelen. "De lokale vindbaarheid wordt sterk beïnvloed door de hoeveelheid andere lokale partners waarmee u online in verband wordt gebracht. Zorg daarom dat u vermeld wordt op andere regionale websites, zoals die van online nieuwsbladen of verenigingen."
Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief