Nieuws
Tips om op te vallen met uw beursstand
25 oktober 2018 - Wanneer de bomen hun blad beginnen te verliezen, start traditioneel het beursseizoen. Hoewel marketing steeds meer online plaatsvindt, is dit toch nog steeds een goede manier om uw onderneming te promoten. U komt in direct contact met mensen waardoor u uw producten of diensten uitgebreider kunt toelichten.
Omdat een beurs altijd een bepaald thema heeft, behoren de bezoekers haast automatisch tot uw doelgroep. Staat uw onderneming binnenkort ook op een beurs? Linda Dijkstra van Drukzo.nl vertelt meer over de mogelijkheden om op te vallen met uw stand op een beurs.Uitstraling van uw beursstand
Dat u haast alleen maar mensen uit uw doelgroep direct kunt aanspreken is een groot voordeel volgens Dijkstra. "Maar daartegenover is het een nadeel dat u natuurlijk wel tussen allerlei concullega’s staat. Het is dus zaak om op te vallen tussen alle andere stands. Belangrijk is hierbij de stand op te laten vallen door een consequent gebruik van uw huisstijl. Daarnaast moet in een oogopslag te zien zijn wat u aan producten of diensten levert. Gebruik hiervoor uw vierkante meters, of eigenlijk kubieke meters, verstandig."
Aankleding van de stand
Dijkstra geeft diverse tips voor de aankleding van een beursstand: "Zorg er allereerst voor dat deze niet te leeg is, maar ook zeker niet zo vol dat u er niet doorheen kunt lopen zonder obstakels zoals statafels of bureaus uit de weg te hoeven ruimen. Uw bedrijfsnaam en logo moeten in ieder geval goed zichtbaar zijn. Daarnaast doet ook fotomateriaal van uw producten of diensten het goed. Laat spandoeken met afbeeldingen hiervan bedrukken, of bedruk wandpanelen of voorzie deze van stickers."
Een apart onderdeel van de standaankleding vormt volgens Dijkstra de beursbemanning. "Voor een uniforme uitstraling is het handig een dresscode af te spreken. U kunt ervoor kiezen de mensen eigen kleding, maar wel in een bepaalde kleur of stijl, te laten dragen. U kunt natuurlijk ook kleding laten bedrukken, zo vallen de mensen nog meer op."
Wat mag verder niet ontbreken in een stand?
Een beurs kan als effetief worden gezien als u er klanten aan overhoudt. Dijkstra: "Omdat bezoekers een hoop indrukken opdoen, is het belangrijk ze later nog eens te herinneren aan uw onderneming. Dat kan door middel van visitekaartjes, flyers, folders, stickers of bijvoorbeeld een ballon. Ook zijn er genoeg praktische gadgets die u als promotiemateriaal kunt uitdelen. Wilt u mensen extra triggeren later nog eens contact te hebben met uw onderneming? Houd dan bijvoorbeeld een prijsvraag, of deel een folder met een tijdelijke call-to-action uit, zoals een kortingscode."
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief