Nieuws
Kwart retailers last van internetstoring tijdens piekmomenten
5 november 2018 - Bijna een kwart van de retailers (24 procent) geeft aan last te hebben van internetstoringen tijdens piekmomenten, zoals rond de feestdagen. Dit blijkt uit onderzoek van Omnia Connect. De belangrijkste gevolgen waarmee retailers kampen zijn omzetderving (73 procent), een kassa die niet werkt (73 procent), een alarmcentrale die niet werkt (89 procent) en ontevreden klanten (61 procent).
Het beperken van downtime is een primaire behoefte. Ondanks het belang van een stabiele internetverbinding en de negatieve gevolgen van een internetstoring, blijkt uit het onderzoek dat 37 procent van de retailers geen back-up voorziening heeft. Dit is een schokkend hoog aantal, als je bedenkt dat zonder een back-up niks meer werkt tijdens een internetstoring. Vooral zelfstandige ondernemers zetten een goede back-up met stipt op nummer één, zodat ze ‘always on’ kunnen zijn. Het is zaak dat retailers hun internet, telefonie en back-up de aandacht geven die ze verdienen door hun huidige stand van zaken in kaart te brengen.4G
Tom Mulder, Managing Director bij Omnia Connect: "Bij veel retailers waar ik over de vloer kom, zie ik maar weinig situaties waarin een back-up verbinding aanwezig is. Wanneer u naast een WiFi-netwerk een 4G-verbinding als back-up hebt bent u vrijwel zeker dat de zaken altijd door kunnen gaan. De kans dat deze twee verbindingen tegelijk storing ervaren is verwaarloosbaar."
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief