Nieuws
Mannen zijn de echte koopjesjagers tijdens de sale
14 december 2018 - De eindejaarsuitverkoop biedt vooral mogelijkheden voor webshops die mannen als doelgroep hebben om extra omzet te verkrijgen. Tijdens de sale zijn het namelijk niet de vrouwen, maar vooral de mannelijke consumenten die in koopjesjagers veranderen.
Meer dan een vijfde van hen (21 procent) zegt tijdens een sale elke dag te kijken naar de afgeprijsde items, tegenover tien procent van de vrouwen. Dit blijkt uit de Emotional Shopping Index van Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, in een onderzoek naar shopgedrag onder 1000 Nederlandse consumenten.Kleding favoriet, maar retourbeleid moet makkelijk zijn
Wanneer er een korting of aanbieding beschikbaar is, zegt 62 procent van de Nederlandse shoppers sneller een spontane aankoop te doen. De uitverkoop maakt daarbij emoties los: 67 procent van de Nederlanders wordt blijer van een goedkope aankoop uit de sale, dan van een duur item waar lang voor is gespaard. De favoriete categorie voor mannelijke shoppers is kleding en accessoires, 32 procent van hen geeft dit aan. Twee op de vijf mannen zegt het belangrijk te vinden dat de aankoop gemakkelijk geretourneerd kan worden en checkt daarom het retourbeleid voordat zij een bestelling plaatsen.
Annette Verdouw, Marketing Manager BeNeFra van Klarna: "Het is voor webwinkeliers van belang om alles uit de grote uitverkoop aan het einde van het jaar te halen. Deze periode leent zich bij uitstek voor het verleiden van consumenten tot een aankoop in uw webwinkel en de conversie door het dak te laten gaan. Voor iedere consument is gemak tijdens het online shoppen cruciaal, zeker bij het betaalgedeelte. Zorg er dus voor dat de checkout zo smoooth mogelijk is."
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief