Nieuws
Fundamenteel onderzoek naar Het Nieuwe Employer Brand van start
2 mei 2011 - Met de naderende krapte op de Nederlandse arbeidsmarkt is werken aan het employer brand een randvoorwaarde om als winnaar uit de ‘war for talent’ te komen. Maar wat is employer branding nou precies?
Metro Holland, NRC Carrière, De Persgroep Banen, Intelligence Group en Nr29 gaan deze zomer fundamenteel onderzoek doen naar Het Nieuwe Employer Brand.Doelgroepgerichte interactie
De arbeidsmarkt is fundamenteel veranderd en daarmee ook het werken aan het employer brand. "Naast groot en massamediaal zenden, is er een nieuwe en belangrijke rol weggelegd voor doelgroepgerichte interactie," legt projectleider Martijn Hemminga uit. "Multimediale inzet van online, print en outdoor wordt aangevuld met social media, personal branding en corporate branding. Werkgevers zien verder steeds meer in dat employer branding niet alleen gaat over zichtbaar zijn op de externe arbeidsmarkt, maar ook over de verbinding met en het behoud van eigen werknemers."
Draagvlak en handvatten
De uitkomsten van het onderzoek moeten werkgevers handvatten bieden om de komende jaren employer branding op een succesvolle manier onderdeel te laten uitmaken van hun totale wervings- en arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief