Nieuws
Stressvol winkelen verjaagt klant
Vier op de tien Nederlanders laten humeur verpesten door slechte shopervaring
29 januari 2019 - Een slechte online shopervaring verpest bij 40 procent van de Nederlanders het humeur. Een negatieve webwinkelervaring is niet alleen slecht voor de gemoedsstemming van de consument, maar ook van de online retailer. Meer dan een derde rondt de aankoop namelijk niet af bij een stressvolle online shopervaring.
Dit blijkt uit de Emotional Shopping Index van Klarna. In dit onderzoek, dat is uitgevoerd onder 1.000 Nederlandse consumenten, zijn de shopervaringen van het online winkelend publiek in kaart gebracht.Gegevens invullen is heikel punt
Het invullen van gegevens is bij het afronden van de aankoop een heikel punt. Ruim 40 procent vindt het irritant om veel gegevens in te vullen en twintig procent zegt eerder een aankoop te doen wanneer dit in één klik kan. Het goed inrichten van de betaalpagina is dus van belang voor de conversie. Sterker nog, een verwarrende checkout zorgt ervoor dat 50 procent van de shoppers afhaakt. Van de 50 procent die de aankoop wel doorzet keert 43 procent niet meer terug.
Wilko Klaassen, General Manager BeNeFra van Klarna: "Uw humeur laten verpesten is sowieso geen goed idee, maar het is al helemaal zonde als dat komt door iets dat initieel leuk is om te doen: shoppen. Om een hogere conversie te realiseren is het daarom van belang om u als webwinkelier te focussen op een positieve, frictieloze ervaring voor consumenten. Zo houdt u de aandacht van de consument erbij en zorgt u voor meer verkopen en een hogere loyaliteit."
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief