Nieuws
Retailer blijft transformeren
De inzet van Internet of Things in de huidige on-demand economie
21 maart 2019 - Retail buzzwoorden, zoals ‘personalization’ en ‘omnichannel’, zijn niet langer concepten en strategieën waar bedrijven naar streven, tegenwoordig zijn steeds meer retailers actief bezig om via nieuwe technologieën hun bedrijf te transformeren zodat deze relevant blijven in de hedendaagse on-demand economie.
De resultaten van Zebra Technologies’ tweede jaarlijkse Intelligent Enterprise Index, laten zien dat organisaties steeds proactief zijn wanneer het aankomt op de implementatie en het gebruik van Internet of Things (IoT) oplossingen. Verschillende belangrijke bevindingen wijzen op de toewijding van de retailsector voor dit transformatieproces.Het versterken van de frontlinie medewerkers
Volgens het onderzoek, biedt op dit moment 42 procent van de retailers informatie vanuit hun IoT-oplossingen aan hun werknemers in real-time. Door middel van het uitrusten van winkelmedewerkers met real-time begeleiding voor zowel klanten als de winkelvoorraad, hebben deze medewerkers meer vrijheid om snellere en efficiëntere service aan te bieden.
Het realiseren van nieuwe inzetniveaus
Naarmate retailers de waarde van het werken in deze data gedreven omgevingen beginnen in te zien, zullen de investeringen in IoT-oplossingen de komende tijd alleen maar toenemen. Van de respondenten in het onderzoek, verwacht 74 procent van de retailers dat de IoT investeringen in hun bedrijf de komende twaalf tot 24 maanden zullen toenemen. En 58 procent verwacht dat het IoT-plan van hun organisatie het komende jaar volledige geïmplementeerd zal zijn.
Verbeteren van de klantervaring
De klantervaring blijft de centrale drijvende kracht achter de implementatie van IoT in retail. Bijna driekwart van de respondenten heeft aangegeven de data van hun IoT-oplossingen te gebruiken om de klantervaring te verbeteren.
Voor de hedendaagse retailers betekent het opereren als een echte ‘intelligente onderneming’ dat er geïnvesteerd moet worden in nieuwe technologieën. Ook moeten bedrijven de data die tot hun beschikking komt benutten om klanten in ieder stadium beter te kunnen bedienen. Door zich te verbinden aan deze criteria, kunnen retailers uiteindelijk een sterkere basis ontwikkelen die hen helpt relevant te blijven in het uiterst competitieve e-commerce landschap.
Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief