Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Het belang van de combinatie van off- en online marketing

Kies voor de juiste mix van analoog en digitaal

Het belang van de combinatie van off- en online marketing

28 maart 2019 - De afgelopen jaren is het steeds populairder geworden om te ondernemen. In Nederland komen er ieder jaar weer veel nieuwe bedrijven bij. Dit is natuurlijk een erg mooi gegeven. Het heeft echter ook een nadeel voor de reeds actieve ondernemers.

Er komt meer concurrentie, en u zult u als ondernemer steeds beter moeten onderscheiden van de rest. Het is dus belangrijk om nieuwe manieren te vinden om de concurrentie voor te blijven. Gelukkig zijn er een hoop mogelijkheden om uw onderneming zichtbaar te maken, zowel online als op offlinegebied. Jordi Kuijlenburg van Drukwerkdeal vertelt u meer over de mogelijkheden.
 
De combinatie van offline en offline marketing
Natuurlijk ziet ook Kuijlenburg dat in de huidige wereld steeds meer dingen online gebeuren. "Dit betekent echter niet dat u het offline gebeuren moet vergeten. Mocht u de concurrentie voor willen zijn, dan zult u beide aspecten goed moeten combineren. De meest succesvolle bedrijven zijn namelijk op zowel online als offlinegebied erg actief als het gaat om marketing. Als u hierin de juiste combinatie vindt, dan is de kans op succes erg groot!"
 
Offline marketing
Hoewel de online marketing sterk is toegenomen, ziet Kuijlenburg dat de meeste ondernemers het belang van offline marketing niet onderschatten. "Ondanks diverse social media die vooral zakelijk worden gebruikt zoals LinkedIn, blijft bijvoorbeeld de vraag naar visitekaartjes groot. Ook brochures en flyers blijven erg populair. Ondernemers geven hun klanten toch graag een fysieke herinnering aan hun kennismaking en het bedrijf, omdat dit meer blijft hangen dan bijvoorbeeld enkel het noemen van een website."
 
Online marketing
Offline marketing is dus erg belangrijk maar dit geldt zeker ook voor online marketing, zo erkent Kuijlenburg. "Zo noemde ik al hoe belangrijk visitekaartjes zijn. Echter zal u ook online zichtbaar moeten zijn. De combinatie van zowel off- als online marketingactiviteiten is immers het meest effectief. Meestal bestaat een online visitekaartje uit een website. Zorg ervoor dat deze er goed uitziet en dat deze vindbaar is met behulp van SEO. Dit kunt u het beste laten doen door een online marketingbureau. Zij hebben experts in dienst die u perfect kunnen helpen."
 

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Niels Arts - online ...

14-04-2020 13:58  |  

De combinatie van webwinkel en gewone winkel is vrijwel altijd sterker dan alleen offline of alleen online. Tenzij je een mega webwinkel bent zoals bol of Coolblue. Anders is de combinatie altijd geschikter. De kennis van winkel en webwinkel spreid bovendien risico's, wat duidelijk wordt in de corona tijd...

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.