Nieuws
Verzending is belangrijk onderdeel van e-commerce
Consumenten krijgen hun items het liefst overdag thuisbezorgd
2 augustus 2019 - Verrassend maar waar: de Nederlandse consument heeft de voorkeur voor het overdag laten thuisbezorgen van pakketjes. Dit blijkt uit het Ecommerce rapport 2019 dat in samenwerking met SAP Customer Experience is opgesteld.
Bijna de helft van de respondenten (46 procent) geeft aan dat thuisbezorgen tijdens de daguren hun voorkeur heeft. Een kwart (24 procent) gaat ook voor thuisbezorging, maar dan in de avond.In nieuwsgierige collega’s hebben niet veel respondenten zin. Slechts twee procent geeft aan dat ze een pakket het liefst op kantoor ontvangen. Een deel haalt de items liever op bij een distributiepunt (negen procent) en vijftien procent vist het met alle liefde uit de brievenbus.
Haastige spoed is meestal goed
Consumenten wachten daarnaast liever niet te lang op een pakketje. De helft van de Nederlanders geeft aan een pakket binnen drie tot vijf dagen te willen ontvangen. 34 procent van de bevolking heeft nog minder geduld en vindt dat het niet langer dan één à twee dagen mag duren. Slechts elf procent is wat coulanter en gunt de bezorger zes of meer dagen. Wanneer mensen online aan het browsen zijn, kan de snelheid van bezorgen invloed hebben op de keuze voor een webshop. Voor 23 procent van de respondenten is dit de reden om voor een webshop te kiezen.
Shana Snellen, Marketing Manager Benelux: "Uit onderzoek blijkt keer op keer hoe belangrijk de verzending voor consumenten is. Ze willen niet te lang wachten op een pakket en de verzendkosten mogen niet onverwacht hoog zijn. Ze verwachten door een webshop ontzorgd te worden. Het bezorgbeleid is onlosmakelijk verbonden met de service van een bedrijf. Als u de klant op nummer één wil zetten, dan moet ook dit tiptop in orde zijn."
Doorsturen | 2 | Nieuwsbrief