Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Vier voordelen van adverteren via een CSS partner

7 februari 2020 - De rol van internet is door de tijd heen sterk veranderd als het gaat om aankopen. Waar consumenten eerst voornamelijk informatie op over producten opzochten, gaat het tegenwoordig ook veelal om prijsvergelijk. Nu steeds meer aanbieders hun producten online aanbieden is het daarom belangrijk hier nog tussen op te vallen met uw product. Een belangrijke rol hierbij speelt de zoekmachinegigant Google, en dan specifiek Shopping.

Google is echter het afgelopen jaar wel op het matje geroepen door diverse overheidsinstanties. Het bedrijf liet tot voor kort namelijk enkel zijn eigen vergelijker zien in de Shoppingresultaten. Het beleid is aangepast, en andere Comparison Shopping Services (CSS) hebben nu net zoveel kans om getoond te worden. Jan-Willem Harmsen van Bigshopper.nl benoemt vier voordelen van adverteren via een CSS partner.
 
Een groot bereik
Het eerste voordeel is dus het grote bereik, zo legt Harmsen uit. "Google is nu eenmaal nog steeds marktleider bij de zoekmachines. Door het aangepaste beleid komt u toch in de Shoppingresultaten voor, ook als u adverteert via een CSS partner. U bereikt hiermee een grote groep potentiële kopers."
 
Korting op CPC-tarieven
Een tweede voordeel van adverteren via een CSS is dat Google korting biedt op de CPC-tarieven. Harmsen: "Niet alleen hebben vergelijkers een eerlijkere kans om te verschijnen in Shopping, maar webshops die via deze weg adverteren krijgen ook nog eens twintig procent korting op klikkosten. Zo kunt u 25 procent meer bieden dan wanneer u enkel gebruikmaakt van Google CSS. Wilt u hiervan profiteren, doe dat dan snel. Het zou kunnen zijn dat Google dit voordeel terug gaat schroeven nu het aantal CSS partners en de diversiteit ervan sterk is toegenomen."
 
Maak gebruik van de expertise van uw partner
Werk samen met, en maak gebruik van de kennis van, een gecertificeerde partner. Zodoende hoeft u zich niet te verdiepen in de moeilijke configuratie van Google. Sinds de start van het Google CSS-programma zijn de eisen die aan partners worden gesteld steeds verder verscherpt. Zo moet een partner momenteel minimaal 100 actieve accounts hebben; voor een premium partner loopt dat aantal op tot maar liefst 500. Door de steeds scherper wordende eisen blijven er enkel partners over die écht actief zijn en kwaliteit bieden.
 
Geen onderbreking van lopende campagnes
Bang dat u uw huidige campagnes moet gaan wijzigen en onderbreken als u gebruik wilt gaan maken van adverteren via een CSS? Niet nodig volgens Harmsen: "Bij een goede vergelijkingssite is overstappen naar een CSS partner slechts een administratieve handeling. Uw kwaliteitsscore in Shopping blijft ongewijzigd en uw campagnes en accounts blijven behouden. Het enige dat verandert aan de advertenties is het linkje eronder."
 

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Marc de Groot

7-02-2020 12:25  |  

Goed dat hier weer eens aandacht aan wordt gegeven. Nu de hype hierover al even achter de rug is, zie je dat veel (kleinere) partijen deze kans simpelweg vergeten. Dat is natuurlijk enorm zonde.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.