Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Nederlanders loyaler aan lokale winkelier sinds lockdown

9 juli 2020 - Nederlanders gaan bewust vaker naar lokale bakkerijen, groentewinkels en restaurants sinds de intelligente lockdown. Deze trend zal ook na de versoepelingen aanhouden, zo blijkt uit onderzoek van Mastercard. Meer dan de helft (53 procent) van de Nederlandse shoppers zegt sinds de intelligente lockdown bewust geld uit te geven in lokale winkels om de gemeenschap te ondersteunen en een kwart (24 procent) geeft aan nieuwe winkels in hun buurt te hebben ontdekt. Maar liefst 60 procent zegt daarnaast van plan te zijn lokaal te blijven winkelen, zelfs als alle maatregelen zijn opgeheven.

Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) geeft aan dat ze zich de afgelopen maanden meer bewust zijn geworden van mensen in nood en 42 procent geeft aan een groter gemeenschapsgevoel te hebben. Dit uit zich ook in het vaker gedag zeggen van onze buren (23 procent) en het kennen van lokale winkeliers bij naam (22 procent).
Drie op de tien (31 procent) zegt dat ze hun plaatselijke eetcafé hebben gemist en nog eens 31 procent zegt in de toekomst meer lokaal te gaan eten en drinken om lokale horeca te helpen herstellen. Andere lokale ondernemingen die naar verwachting een opleving na de intelligente lockdown zullen meemaken, zijn onder meer kappers. Meer dan de helft van de Nederlanders (52 procent) geeft aan liever naar de plaatselijke kapper te gaan in plaats van zich te laten knippen door familie of vrienden of zelf aan de slag te gaan.
 
Andere manier van winkelen
Mark Barnett, President van Mastercard Europa: "De tijden waarin we ons bevinden, hebben onze manier van winkelen veranderd. Naast grote sprongen in online en contactloze uitgaven, wenden mensen zich ook meer tot de lokale gemeenschap. Lokale winkels spelen een belangrijke rol bij het leveren van producten en diensten en het stimuleren van de opleving van economieën. Daarnaast spelen ze ook een integrale en brede rol ter ondersteuning van de lokale bevolking en ter bevordering van het gemeenschapsgevoel. Deze moeilijke tijd in heel Europa zal hopelijk zorgen voor een blijvende lokale loyaliteit, nu het leven na de lockdown weer langzaamaan teruggaat naar normaal."
 
Top tien
Top tien lokale winkels die Nederlanders sinds de intelligente lockdown vaker bezoeken
1.            Bakkerijen
2.            Lokale restaurants
3.            Groentewinkels
4.            Bouwmarkten
5.            Slagers
6.            Kringloopwinkels
7.            Kappers
8.            Lokale cafés
9.            Kaaswinkels
10.          Kledingwinkels
 

Doorsturen  |  2  |  Nieuwsbrief

Reacties

Peter

9-07-2020 12:29  |  

Er zijn genoeg redenen om de locale ondernemer te steunen.

De gunfactor, hij/zij is een bekende, je wilt niet dat iemand met wie je ook sport, zingt of danst ten onder gaat. Je steunt indirect ook de gemeenschap, hoe meer je uitgeeft aan producten die gemaakt zijn in je leefomgeving en door lokale ondernemers hoe meer banen worden behouden.

Ondernemers kunnen met hun inkomsten weer investeren in je stad of wijk.

Het is beter voor het milieu. Als je locaal kopt, maak je minder kilometers met d auto. Je bent geen nummer bij de buurtwinkel.

Als ondernemers het geld tzt weer investeren zorgt dat meer reuring in je stad/dorp en voor behoud van werkgelegenheid.

Caroline van Aart

16-07-2020 08:06  |  

Ik ben inderdaad sinds de crisis ook meer bij lokale ondernemers gaan shoppen. Je gunt het ze zo erg, dat ik er echt over nadacht hoe ik hun zoveel mogelijk kon helpen door bepaalde aankopen te doen. Daarnaast heb je het meteen in huis, bij online shoppen zit je weer vast aan bepaalde levertijden.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.