Drie belangrijke strategieën die logistieke bedrijven gebruiken om het MKB te ondersteunen bij hun vooruitgang
Drie essentiële pijlers voor succes in het MKB
1 juni 2021 - Uit een recent onderzoek onder het midden- en kleinbedrijf (MKB) door BizTechInsights voor Zebra Technologies, komt naar voren dat bijna 70 procent van de respondenten hun omzet aanzienlijk zag stijgen sinds het begin van COVID-19.
Volgens Mark Wheeler, Supply Chain Solutions Director bij Zebra Technologies, "verkennen logistieke bedrijven nu nieuwe strategieën om de bedrijfsvoering te verbeteren en willen ze oude bedrijfsmodellen die niet langer relevant zijn voor de huidige markt aan de kant zetten".
Drie belangrijkste strategieën
Hier zijn de drie belangrijkste strategieën die logistieke bedrijven gebruiken om het MKB te ondersteunen bij hun vooruitgang:
Optimaal gebruikmaken van automatisering: intelligente automatiseringsoplossingen zijn flexibeler, betaalbaarder en meer schaalbaar dan ooit tevoren. Daarnaast stellen deze intelligente automatiseringsoplossingen, die afhankelijk zijn van een combinatie van locatie- en draagbare technologieën, werknemers in staat om meerdere orders tegelijk voor te bereiden en producten aan te vullen tijdens het voorbereiden van orders. Autonome mobiele robots (AMR's) worden steeds vaker ingezet door magazijnmanagers om intensieve taken uit te voeren, zoals het aanvullen en verplaatsen van orders. Een draadloos oproepsysteem kan robots automatisch laten weten wanneer en waar nieuwe onderdelen nodig zijn. Dit systeem bespaart tijd, vooral omdat orderverzamelaars tot 60 procent van hun tijd besteden aan zich verplaatsen door het magazijn.
Krijg zichtbaarheid door RFID: RFID-technologie maakt het mogelijk om het gebrek aan zichtbaarheid van activa te compenseren. RFID biedt realtime zichtbaarheid van activa en inventaris. Zo kunnen organisaties de voorraadstatus volgen met nauwkeurigheidsniveaus tot 99 procent.
Omarm prescriptieve analyse: grote bedrijven passen steeds vaker prescriptieve analyse-oplossingen toe om marktgedrag en uitdagingen binnen de markt beter te begrijpen. In plaats van complexe spreadsheets die gevuld zijn met onduidelijke gegevens, zijn prescriptieve analyses ontworpen om instructies te geven aan veldwerkers of managers via handhelds, tablets en andere apparaten.
Klik
hier voor meer informatie over hoe technologie logistieke bedrijven helpt bij het uitstippelen van de koers na COVID-19.
Doorsturen |
Reageer |
Nieuwsbrief Reacties
Er zijn nog geen reacties.