Nieuws
Van goed idee naar succesvol bedrijf
30 juni 2011 - Veel bedrijven hebben hun succes te danken aan een enkel goed idee. Toch is het hebben van een goed idee niet genoeg. Succesvolle bedrijven gebruiken een ingewikkeld recept van factoren om hun goede idee om te zetten in een succesvol idee.
In dit artikel gaat Connaxis in op waar een goed idee uit bestaat, geeft ze een voorbeeld van een goed idee en vertelt ze welke factoren helpen om een goed idee te transformeren in een succesvol idee.Groots en veranderend
Iedereen heeft goede ideeën, maar het hebben van een goed idee, is als het hebben van een idee dat anders is dan alle andere ideeën. Het is een groots idee, wat innovatief is en de levens van de mensen die in aanraking komen met het idee verandert. Een van die goede ideeën is de auto, wat in zijn tijd een groots en innovatief idee was dat de levens van velen heeft veranderd.
De evolutie van de auto
De ontwikkeling van de auto is de evolutie van een van de beste ideeën ter wereld.
In 1894 introduceerde Benz de Velo, en hiermee werd Benz de grootste automobiel producerende bedrijf in de wereld. In 1913 had Ford echter een grote doorbraak door lijnproductie in te voeren, waardoor er maar liefst 250.000 auto’s van het model T werden geproduceerd tegen 1914. In de toekomst worden milieuvriendelijke auto’s steeds belangrijker, een goed voorbeeld is de Tesla Roadster, die al volop gebruik maakt van maatregelen om het milieu te sparen. Door middel van innovatie hebben fabrikanten het grote idee van de eerste auto constant kunnen verbeteren tot de dag van vandaag. Want goede ideeën groeien, evolueren en passen zich aan: ze staan niet stil. Het succes van een idee is niet alleen afhankelijk van het idee zelf, maar het hangt ook af van andere factoren, zoals communicatie en zichtbaarheid.
Interesse voor uw idee
Met een idee alleen bent u er niet, want wat nu als uw beoogde klanten niet van het bestaan van uw idee afweten? In de eerste plaats is het belangrijk dat uw idee duidelijk en helder wordt gecommuniceerd naar potentiële klanten. In ons huidige internet tijdperk kan eigenlijk geen enkel bedrijf meer zonder online aanwezigheid. 61 procent van de wereldburgers met een internetverbinding is dagelijks online. Voor andere media ligt dit percentage veel lager: 54 procent voor televisie, 36 procent voor radio en 32 procent voor kranten. Dit maakt internet het meest interessante medium om uw idee te communiceren. Veel mensen denken dat online aanwezigheid enkel bestaat uit een mooie en functionele website, maar dit is louter het begin. Het hebben van een website zonder verdere activiteiten, is als het hebben van reclamefolders voor uw nieuwe auto, weggestopt in een donkere kelderkast. Wie weet deze nu te vinden? Google en uw klanten weten uw website ook niet zomaar te vinden. Het is daarom van belang om mogelijke klanten te attenderen op uw idee, door mensen naar uw website te leiden. Mensen kunnen geïnteresseerd raken voor uw idee door middel van een artikel dat zij erover hebben gelezen, een link ergens op het internet, een online advertentie of via vrienden op bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief