Nieuws
Smartphone biedt bouwmarkt interessante opties
8 juli 2011 - De smartphone lijkt een prima instrument voor in de marketingtoolbox van de bouwmarkt. Ruim een kwart van de bouwmarktbezoekers vindt discountapplicaties of online kortingscoupons interessante opties. Een vijfde vindt het interessant producten te scannen voor productinformatie. Ditzelfde geldt voor een online plattegrond om materialen te vinden.
Dit blijkt uit onderzoek van WoonKennis. Een vijfde vindt het interessant producten te scannen voor productinformatie. Gemiddeld zeventien procent vindt online plattegrond interessant om materialen mee te vinden. Een even groot deel heeft interesse in online stappenplan voor uit te voeren klus. Vooral consumenten die vaak de bouwmarkt bezoeken zijn bovendien geïnteresseerd in kortingscoupons of discountapps.Interessante kansen
Ruim een kwart van de Nederlanders bezit een smartphone. Dit aantal groeit daarnaast ieder kwartaal sterk. In diverse sectoren wordt de smartphone inmiddels ingezet in de marketingmix. Een bekend voorbeeld is 'Appie' van supermarktketen Albert Heijn. Deze applicatie helpt klanten met hun boodschappenlijstje, wijst ze op aanbiedingen en vertelt zelfs de meest efficiënte route in de winkel. Ook voor bouwmarkten bieden mobiel internet en digitale informatie in theorie interessante kansen. Doorsturen | 2 | Nieuwsbrief