Nieuws
Definieer uw merk, blijf in de markt
14 juli 2011 - In een wereld waarin imago zogenaamd alles is, vergeet u gemakkelijk hoe aanstekelijk de oprechte gedachten, woorden en daden van iemand kunnen zijn. Toch is dat waar u aan moet denken als u de identiteit van uw (kleine) onderneming communiceert.
Er zijn talloze manieren om te communiceren met uw doelgroep, zo stelt de econoom en consultant James McCusker. ‘Kortingen tot 50 procent’ en ‘twee voor de prijs van één’ zijn prima, maar vertellen niets tot weinig over uw identiteit. Uw merk zou uw waarden moeten uitdragen. Het gaat erom te communiceren waarom iemand met u in zee zou willen en net met uw buurman.Identificatie
Bouw uw merk daarom om datgene waar u en uw onderneming het meest voor staan. Dus niet om datgene wat u denkt dat uw doelgroep wil, en ook niet iets waar u niet met hart en ziel achter kunt staan. Begin altijd eerst zelf met het identificeren van uw merk. Trek uw portemonnee niet voordat u antwoord heeft op de vraag: waar staat deze onderneming voor en hoe moet de klant dat weten? Ligt uw kracht in uw producten, uw locatie, uw prijsstelling, uw personeel of uw trouwe klanten? Wat heeft u wat de concurrentie niet heeft? Zodra u dit helder heeft kunt u uw merkidentiteit uit gaan bouwen – al dan niet met behulp van experts. Zorg dat die oprecht is en uw merk(identiteit) zal stand houden – net als uw bedrijf. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief