Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Slecht hotelbed? Minder fooi!

25 juli 2011 - 'Geeft u fooi tijdens een hotelovernachting?' Deze vraag stelde World Ticket Center aan 500 klanten. Maar liefst 37 procent van de hotelgasten geeft geen fooi, vanwege ontevredenheid en irritaties. Met stip op nummer één staat 'slechte bedden', 31 procent noemt dit zijn grootste irritatie.

De lijst van ergernissen bestaat verder uit 'late incheck en vroege uitcheck' (23 procent), 'geluidsoverlast' (veertien procent), 'slechte hygiëne' (elf procent), 'tegenvallend uitzicht' (acht procent), 'slechte douche' (zes procent) 'lage kwaliteit eten' (vier procent) 'het lange wachten op een taxi' (drie procent). De hotelgasten die wel fooi hanteren, geven gemiddeld tien euro aan een kamermeisje en vijf euro aan een piccolo. 

Tevredenheid en fooien
"Opvallend is dat het percentage dat zich ergert aan de slechte bedden in hotels gemiddeld drie keer per jaar in een hotel overnacht. Hun grootste irritatie weerhoudt hun er niet van in hotels te overnachten, maar heeft dus wel invloed op het geven van fooi. Bijna een kwart van de ondervraagde klanten gaf aan dat ze het onbegrijpelijk vinden dat er vrijwel nergens nog steeds geen speling in de tijd van in- en uitchecken zit. Het wijzigen van deze regelgeving zou hun herhalingsbezoek doen toenemen, evenals hun tevredenheid en het geven van fooien," aldus Remi Wouters, Marketing Manager van World Ticket Center.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.