Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

De tien grootste restaurantergernissen

27 juli 2011 - Uit onderzoek van Tafelreserveren.nl onder 4.293 mensen is gebleken dat men zich in restaurants het meest ergert aan onvriendelijke bediening. Ook ongevraagd bijschenken van drankjes, onoplettende bediening en lauw eten staan hoog in de ergernis top tien.

Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: "In ons onderzoek staat onvriendelijke bediening met stip op nummer één. Bij bijna elke respondent staat deze ergenis wel in de top vijf. Mensen vinden service steeds belangrijker omdat dat je het gevoel geeft dat je gewaardeerd wordt als gast." Respondenten gaven aan dat een vriendelijke bediening een belangrijke voorwaarde is voor het slagen van de avond. "Het eten kan nog zo fantastisch zijn, als de bediening ongeïnteresseerd en onbeleefd is dan heb je geen leuke avond," aldus De Jong. 

Bijschenken en herrie
Het ongevraagd bijschenken van drankjes, ongeïnteresseerde of onoplettende bediening en overlast staan respectievelijk op plaats twee, drie en vier. De Jong: "Mensen hebben een hekel aan het leegschenken van flesjes fris als het glas bijna leeg is. Dit wordt gezien als irritante manier om meer drank te verkopen. En wanneer je iets wilt bestellen wil je graag dat je gezien wordt en dat de bediening luistert. Wanneer de muziek ook nog eens te luid staat en om je heen gebeld en geschreeuwd wordt, kan ik het me voorstellen dat je er als gast helemaal klaar mee bent," aldus De Jong. 

De complete ergernis top tien

1. Onvriendelijke bediening
2. Ongevraagd bijschenken van drankjes
3. Onoplettende / ongeïnteresseerde bediening
4. Overlast (bellende gasten en luide muziek)
5. Kraanwater op de rekening zetten of water als bronwater verkopen
6. Krappe tafels
7. Lauw/koud eten
8. Vies bestek/Vieze glazen
9. Lang wachten op eten / tussen de gangen
10. Rekening die niet klopt

Doorsturen  |  2  |  Nieuwsbrief

Reacties

Fred

29-07-2011 09:35  |  

Helemaal mee eens.
Kleine aanvulling:
1.Vrouwlijke bediening op lawaai-makende hakken op harde vloer. Bediening moet onzichtbaar en geruisloos functioneren.
2.Bouwvallige,slechte,sfeerloze rookvoorziening is een blijk van minachting van de gast die als het aan hem/haar ligt niet meer terug komt.

Zhao

15-01-2016 13:12  |  

Onvriendelijke bediening is zeker 1 van de meestvoorkomende fouten die een restaurant kan maken. Zo kan je fluiten naar jouw klanten!

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.