Nieuws
Sterke stijging customer media: nu 16. 000 titels
4 augustus 2011 - Bedrijven en instellingen zetten steeds meer en vaker customer media in, bijvoorbeeld in de vorm van relatiemagazines, personeelsbladen en elektronische nieuwsbrieven. In 2006 werd het aantal van 11.500 titels gemeten, inmiddels is dat gestegen tot 16.000.
Dit komt naar voren uit het Customer Media Trendonderzoek 2011, uitgevoerd door de Customer Media Council, in casu dr. Suzanne de Bakker die ook het onderzoek van 2006 heeft uitgevoerd. Het onderzoek vond plaats in samenwerking met de beroepsvereniging Logeion en branchevereniging Smin. De onderzoeksresultaten worden nader geanalyseerd en zullen bekend worden gemaakt tijdens het Nationaal Customer Media Congres op 22 september aanstaande.Fabrieksbode
Er werden in Nederland al customer media gemaakt voordat we konden spreken van een professionele bedrijfsjournalistieke of customermediaberoepsgroep; in 1882 verscheen De Fabrieksbode, het eerste personeelsblad in Nederland. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief