Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Steeds meer mkb-ondernemers verhogen omzet met Twitter

8 augustus 2011 - Van de ondernemers in het midden- en kleinbedrijf zet een derde Twitter in om de omzet te verhogen. Van hen slaagt 60 procent er in om de omzet daadwerkelijk op te krikken. Hun omzet nam toe met gemiddeld twaalf procent, zo blijkt uit onderzoek van bureau EIM.

Voor grote ondernemingen is het lastig om sociale media in de organisatie te integreren, zo schrijf managersonline.nl. Voor mkb-ondernemingen is dat dankzij de kortere lijnen eenvoudiger. 

Actieve houding
Ondernemers moeten echter wel beseffen dat sociale media een actieve houding vergt. Eerst moet bepaald worden of de doelgroep aanwezig is op Twitter en hoeveel er over relevante onderwerpen wordt getwitterd. Dagelijks moet minimaal één bericht worden gepubliceerd en het liefst verschijnen er tenminste drie tweets per dag. Bijna twee derde van de twitteraars is geneigd om eerder iets te kopen bij een organisatie die een bericht op Twitter heeft beantwoord. 

Zelf volgen
De bekendheid van het account op Twitter wordt groter als eerst zelf interessante mensen wordt gevolgd. Via de site `Who to follow`kunnen relevant accounts worden geselecteerd.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.