Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Mkb gaat flink investeren in interactieve en sociale technologie

10 augustus 2011 - Het mkb, in ieder geval dat in Amerika, gaat het komende jaar flink investeren in technologie om de interactie met de klant, mobiele mogelijkheden en operationele efficiëntie te vergroten. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek door CompTIA, zo meldt Customertalk.nl.

Ruim 70 procent van het Amerikaanse mkb gaat de investeringen in technologie de komende twaalf maanden ophogen. Ruim een derde van de bedrijven wil zelf tien procent of meer extra vrijmaken. 

Business analytics en sociale media
Business analytics krijgt veel prioriteit. Hiermee denken bedrijven vooral de concurrentie voorbij te kunnen streven. Ook sociale media is ‘hot’. 35 procent van de respondenten doet al iets met sociale media en nog eens 30 procent die gaat dat aankomend jaar doen. 44 procent van de bedrijven die met sociale media bezig is, heeft zelfs al iemand in dienst die sociale media als primaire functie heeft. 

Aanbiedingen en merkbewustzijn

Wat de mkb-ondernemingen met name communiceren? De meeste respondenten (68 procent) noemen speciale aanbiedingen, gevolgd door het stimuleren van merkbewustzijn (62 procent). Op de derde plaats staat het beantwoorden van klantvragen (57 procent). Daarnaast reageert 52 procent op klachten van klanten, vraagt 34 procent naar input van klanten en probeert 24 procent de markt te begrijpen.


Bron: Customertalk Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.